Kan det passe er der ikke er nogen her der~
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 07-04-03 18:55

Hej NG.

Jeg har bestemt mig for at købe følgende og vil derfor gerne hører jeres
menig om dette sæt. Vigtigst af alt - Passer det sammen ???

Er der nogen jeg specielt skal tænke på når jeg har valgt så stor en køler
(tung) ???

Håber på en masse svar !!! Ikke Svar vedr. bundkort med hurtiger ram

Jeg har ate100 hardiske og SDram133 fra kingston som skal genanvendes samt
en asus geforce 2 gts 7700. Det er vigtigt at dette også kan bruges i den
nye maskine da det er småt med penge i øjeblikket... Hvorfor købe nyt er der
måske nogen der spørg... Det skal jeg sige - Den Gamle cpu er brænd af og
jeg tør ikke genanvende det gamle bundkørt... Men nu kommer liste over de
nye dele...

Bundkort
Soltek SL-75KAV ATX
CPU: AMD Athlon / Duron 500MHz-1.5GHz+ / XP 2600+
CPU: Socket A
Chip: VIA KT133A
FSB: 200/266MHz
Slots: 5PCI / 1ISA / 1AGP Pro / Audio
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 3 x 168-pins SDRAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years

Cpu
AMD Athlon Thoroughbred XP 2200+ (1800MHz)
128KB L1 cache 1800MHz
256KB L2 cache 1800MHz
37,5 million transistors
0.13 micron processor
Socket: Socket A
FSB: 266MHz
Requires PSU: 300W
Warranty: 2 Years

Køler

Aluminium Vario Silent Cooler, Socket A/370
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-cpu/cpu-cool/cool-ttc-d5tb-tc
..html

Dette er opsætninge jeg mener spiller godt sammen - Er lidt i tvivl om
kølerne - hvad ville i vælge...

Takker endnu engang for den hjælp der måtte kommer og ser frem til en masse
kloge svar...

P.S. Hvis man skal flashe biosen til den nyeste og det har jeg ikke en skid
tjeck på var det så muligt med hjælp til det imod en betaling ???

Hilsen
Jesper/R@yman

Fra : Devast8or

Dato : 07-04-03 19:25

Jesper Lauridsen wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg har bestemt mig for at købe følgende og vil derfor gerne hører
> jeres menig om dette sæt. Vigtigst af alt - Passer det sammen ???

Jo, det ser da sådan ud. Mit eget mobo har samme chipset og jeg kører en
Palomino 2000+ uden problemer.

> Er der nogen jeg specielt skal tænke på når jeg har valgt så stor en
> køler (tung) ???

Den vejer da kun 300 gram ifølge Proconsults hjemmeside, det er ikke så
meget. Min TT Silent Viking II vejer 640 gram :)

Ved en tung køler skal man passe på når man flytter computeren, da man kan
risikere at kvase kernen eller at ødelægge soklen. Jeg har selv haft min
maskine med i bilen en enkelt gang (tur/retur forstås), og det overlevede
den fint.

> [...]
> .html
>
> Dette er opsætninge jeg mener spiller godt sammen - Er lidt i tvivl om

De 29 dB køleren kommer op på ved max RPM synes jeg lyder af lidt meget. Min
TT Silent VIking II har et konstant støjniveau på 21 dB (og holder min CPU
omkring 48 idle / 52 load, med dårligt airflow i kabinettet), og den kan
stort set ikke høres. Men det er jo til dig. Der er jo heller ingen grund
til at købe en støjsvag CPU hvis resten af maskinen larmer meget.

> Takker endnu engang for den hjælp der måtte kommer og ser frem til en
> masse kloge svar...

Nu har jeg da prøvet, om det er klogt må du bedømme ;)

> P.S. Hvis man skal flashe biosen til den nyeste og det har jeg ikke
> en skid tjeck på var det så muligt med hjælp til det imod en betaling
> ???

Jeg fik en fyr i Rødovre til at flashe mit (efter at jeg selv havde
fejlflashet det). Du kan se hans indlæg om det her:
http://groups.google.com/groups?q=g:thl2223215923d&dq=&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe
=UTF-8&selm=d92tut49sota5t6v70lsa9gpmedi95ihtc%404ax.com. Jeg gav 80 kroner
i alt for at han flashede og testede det mens jeg ventede (tog ca. 10
minutter). Jeg er meget tilfreds, har ikke haft nogle problemer med boardet
siden.

> Hilsen
> Jesper/R@yman

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Kim A

Dato : 07-04-03 19:24

"Jesper Lauridsen" <jnl@NOSPAMnalnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skid
> tjeck på var det så muligt med hjælp til det imod en betaling ???

Hej Jesper

Jeg kan sige dig så meget, at jeg har selv i december måned købte et Kav 75
bundkort med en bios revision som hedder Q11 og det kan uden problemer kører
med en XP2200+ Cpu, så det skulle ikke være nødvendig for dig at spekulerer
på at flashe bios.

Hilsen Kim A.

Fra : Taba

Dato : 07-04-03 19:28

Det passer sammen ja, men tag og overvej om det ikke var på tide at hoppe på
DDR vognen.....?
Hvis der ikke er penge til det lige nu, så kunne du overveje et bundkort der
både understøtter sd og ddr ram (f.eks. et ECS K7S5a), så kan du altid købe
ddr ram når du synes det er tid til det.

Ang. køler, så er Silent Viking fra Thermaltake god (fås også med LEDs),
shg.dk har dem bl.a.

/Taba

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 07-04-03 23:01

Okay jeg er overbevist, nu købe jeg sku lortet... Griner

Takker for hjælpen

Hilsen
Jesper/R@yman