ASP og RAM filer?
Fra : Vega

Dato : 07-04-03 15:31

Hvordan kommer man til at kunne se disse filer?

Mvh. Vega.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-04-03 16:47

> Hvordan kommer man til at kunne se disse filer?

..ram eller .rm er Real Timevideo www.realplayer.com
..asp er Active Server Pages og er ikke noget man kan 'se'. Det er en
udvidelse af html-filer, så at sige. Internet Explorer kan sagtens afvikle
aspsider, da asp er en microsoftstandard.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Thomas Voller

Dato : 07-04-03 19:43

> .asp er Active Server Pages og er ikke noget man kan 'se'. Det er en
> udvidelse af html-filer, så at sige. Internet Explorer kan sagtens afvikle
> aspsider, da asp er en microsoftstandard.

Arh... Nu skal vi lige passe på. ASP er et serverside programmeringssprog,
og det kommer som sådan helt an på om serveren forstår at afvikle ASP-koden.
Det kan IIS-serveren f.eks.. Internet Explorer har derfor ikke så meget med
sagen at gøre. Alle browsere kan vise ASP-sider, forudsat at serveren
forstår at afvile ASP-koden korrekt.

Voller.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-04-03 19:46

> [...]
med
> sagen at gøre. Alle browsere kan vise ASP-sider, forudsat at serveren

Øøøh ja, men hvilken relevans har det? En server skal også understøtte
webservices for at kunne hoste hjemmesider. Hvis den ikke kan det, vil det
så betyde at Internet Explorer ikke kan vise htmlsider?

Fra : Peter Binderup

Dato : 07-04-03 19:54

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in message news:3e91c891$0$144$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Øøøh ja, men hvilken relevans har det? En server skal også understøtte
> webservices for at kunne hoste hjemmesider. Hvis den ikke kan det, vil det
> så betyde at Internet Explorer ikke kan vise htmlsider?

Nej, men hvis ikke der er installeret en ASP fortolker så vil der altså ikke blive fortolket ASP filer.

Browseren kan som udgangspunkt kun forstå HTML så hvis du åbner et HTML dokument så vil det blive fortolket for browseren er netop
en HTML fortolker så det har intet med webservices/webservers at gøre.

/Peter

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-04-03 20:10

> Nej, men hvis ikke der er installeret en ASP fortolker så vil der altså
ikke blive fortolket ASP filer.

Svarer du altid på retoriske spørgsmål? Siger ironi dig noget?

> Browseren kan som udgangspunkt kun forstå HTML så hvis du åbner et HTML
dokument så vil det blive fortolket for browseren er netop
> en HTML fortolker så det har intet med webservices/webservers at gøre.

Slå ironi op i en ordbog.

Fra : Peter Binderup

Dato : 07-04-03 19:51

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in message news:3e919eba$0$148$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> .asp er Active Server Pages og er ikke noget man kan 'se'. Det er en
> udvidelse af html-filer, så at sige. Internet Explorer kan sagtens afvikle
> aspsider, da asp er en microsoftstandard.

tja - lynx kan også læse asp - det samme kan Mozilla, Mosaic, gamle Netscape, Opera og set set alle de browsere der er lavet.

Trygleren har vist misforstået lidt hvad ASP er for en størrelse.

Hvis du har et ASP "dokument" så kan du sammenligne det med kildekoden til et program, det er et sæt instruktioner der fortæller et
andet program hvad det skal lave. For at få det ønsket output så skal du fortolke ASP'en gennem en server (typisk Microsoft
information server når det er ASP) outputtet af denne fortolkning gennem serveren er så ganske rigtigt noget der kan ses i en
browser, men hvis du åbner dokumentet direkte i browseren så sker der ikke noget (du vil sikkert blot se omtalte kilde kode).

Så for at se et ASP dokument så skal du have adgang til en server som kan afvikle ASP - hvis du har XP pro så følger der en
information server med (skal installeres via tilføj-fjern programmer), men hvordan du installere dette tror jeg at du skal over i en
ASP nyhedsgruppe for at spørge og ikke i denne hardware nyhedsgruppe hvor spørgsmålet ikke hører hjemme.

/Peter

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-04-03 20:09

>Trygleren har vist misforstået lidt hvad ASP er for en størrelse.

LOL - fat nu noget. Spørgsmålet lyder: "Hvordan ser man rm og aspfiler?".
Den eneste svar på hvad 'ser' en aspside er en browser. Slut. Jeg ved s..
godt hvad det er, men det kan ikke hjælpe noget at starte på øverste
abstraktionsniveau, ved en der sidestiller realplayerformatet med asp i en
og samme linie! Ikke at manden fejler noget =), men det viser at han måske
ikke er den mest IT-garvede.

> Så for at se et ASP dokument så skal du have adgang til en server som kan
afvikle ASP

Go' morgen! Tror du han har aspfiler liggende sporadisk på disken eller
hvad? Det er selvfølgelig noget han er snublet over.
Og en anden ting: man skal ikke have ADGANG til en server som kan afvikle
asp - aspfiler ligger da på en server der understøtter det! Broder Bill
ligger da ikke ASP-sider ud på en ikke-aspkompatibel server...

Dog kan det også være at vedkommende ønsker at afvikle aspfiler hjemme, da
han har hentet en eller anden form for side ned eller hvad ved jeg. Så er
det rigtigt at der skal installeres en webservice, eks. Microsoft PWS.