Query: Hvordan ser et IP for en privat TDC~
Fra : DeltaPower

Dato : 21-03-01 20:30

Hejsa folkens

Som subject... jeg forsøger at trace en irriterende TDC kundes IP nummer
...., men jeg kan ikke se om jeg har fundet fat i ham, eller en anden person
.... når jeg ændrer på de første tre dele af quad'en ender jeg enten på en af
TDC's ADSL servere, eller på en Opasia server....

Jeg agter ikke at bruge det til noget ulovligt, blot se om man kan spore
personen, for hvis TDCs løfter holder, så kan man sagtens finde IP'et, men
ikke verificere det 100%....

Var det muligt at en venlig sjæl kan give mig et eksempel på en TDC ADSL
(NetExpress) IP? ... det gør ikke noget hvis det er fiktivt, bare de tre
første led er rigtige...

PFT

DP
--
"A man who makes a mistake and don't correct it, makes another mistake" -
Konfutse

Visit my website: http://home.worldonline.dk/~dpower

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-03-01 20:38

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Var det muligt at en venlig sjæl kan give mig et eksempel på en TDC ADSL
> (NetExpress) IP? ... det gør ikke noget hvis det er fiktivt, bare de tre
> første led er rigtige...

Nedenstående er taget fra headeren i to indlæg i den gruppe vi netop nu
læser i.

NetExpres: ip120.arcnxr3.ras.tele.dk
Pro@ccess: cpe.atm0-0-0-207104.boanxx5.customer.tele.dk
(og hvis I ikke vil have jeres adresser ud i ng, så bør I ikke poste

Du kan selv oversætte dem til noget ip med nslookup

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-03-01 20:49

On Wed, 21 Mar 2001 20:37:52 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
>
>Nedenstående er taget fra headeren i to indlæg i den gruppe vi netop nu
>læser i.
>
>NetExpres: ip120.arcnxr3.ras.tele.dk

Nej, det er en dial-up bruger, en NetExpress bruger vil have en adresse
af formen

ipXX.box.adsl.tele.dk

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-03-01 21:05

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, det er en dial-up bruger, en NetExpress bruger vil have en adresse
> af formen
> ipXX.box.adsl.tele.dk

Jep, en brugerfejl fra min side...
Win2k har en skod implementation af cut'n'paste

Fra : DeltaPower

Dato : 22-03-01 20:54

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> NetExpres: ip120.arcnxr3.ras.tele.dk
> Pro@ccess: cpe.atm0-0-0-207104.boanxx5.customer.tele.dk
> (og hvis I ikke vil have jeres adresser ud i ng, så bør I ikke poste
>
> Du kan selv oversætte dem til noget ip med nslookup

Tak skal du ha' ... det var lige det jeg manglede ...

DP

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 21-03-01 20:45

On 21 mar 2001 DeltaPower uttered some barely human sounds which I was able
to translate into <ni7u6.21344$44.1439823@news010.worldonline.dk>:

>Var det muligt at en venlig sjæl kan give mig et eksempel på en TDC ADSL
>(NetExpress) IP? ... det gør ikke noget hvis det er fiktivt, bare de tre
>første led er rigtige

62.243.43.xxx

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"