Skindbukser og læderridestøvler
Fra : Iben Holst

Dato : 07-04-03 08:26

Hej ....

Måske I kunne hjælpe mig lidt på vej?!

Om lidt flere kg mindre på vægten regner jeg med at kunne kravle ned i mine
skindridebukser igen (hele buksen i skind!), men de er blevet så enormt
stive så jeg p.t. ikke glæder mig særligt meget til det. Ved I hvordan jeg
behandler dem bedst så de bliver så smidige og bløde som det nu kan lade sig
gøre??

Jeg må se i øjnene at jeg nok ikke sådan lige foreløbig kommer ned i mine
læderridestøvler og derfor har jeg besluttet mig for at lade dem udblokke
eller få en kile og evt. lynlås sat i, istedet for fortsat at lade dem stå i
skabet. Jeg bor mellem Århus og Skanderborg (v. Hørning)- hvor kan jeg få
det gjort uden jeg skal ud og køre ret langt og hvor det bliver gjort
ordentligt??

Iben

Fra : Musen

Dato : 07-04-03 11:56

> Måske I kunne hjælpe mig lidt på vej?!
>
> Om lidt flere kg mindre på vægten regner jeg med at kunne kravle ned i
mine
> skindridebukser igen

Nåååj tillykke med det

> [...]
> behandler dem bedst så de bliver så smidige og bløde som det nu kan lade

Jeg havde selv sådan nogle engang (da jeg var nooogle kilo lettere *SSS*) og
da jeg ikke havde brugt dem længe, var de også meget stive. Det jeg gjorde
var faktisk at nulre dem bløde. Det tog lang tid, for det var cm for cm der
blev "rullet" men resultatet var et par bukser, der var næsten ligeså bløde
som før de blev stive...

> [...]
> skabet. Jeg bor mellem Århus og Skanderborg (v. Hørning)- hvor kan jeg få
> det gjort uden jeg skal ud og køre ret langt og hvor det bliver gjort

Nu ved jeg jo ikke hvor langt du synes langt er, men i Horsens ligger der en
lillebitte skomager, som netop gør den slags, og endda ikke er særlig dyr.
Jeg har selv fået blokket mine ridestøvler ud derinde, og det er også den
jeg bruger, når jeg skal have nye såler på. Jeg kan ikke huske hvad jeg gav
for det dengang, men du kan jo ringe ind og høre dem ad. Den hedder; ABC-
skoreperation og ligger på Nørregade 30. Tlf. 75627232

God fornøjelse

Venlig hilsen Musen

Fra : taina

Dato : 07-04-03 13:28

"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse

klip

> [...]
> behandler dem bedst så de bliver så smidige og bløde som det nu kan lade

klip

Min umiddelbare tanke er, at hvis det er skind, så må det da kunne gøres med
fedt/olie eller anden form for skindbehandling...eller hvad? Sådan et par
bukser er selvfølgelig for dyre til at eksperimentere med, så det vil nok
være en god ide at tjekke først.

mvh. tina

mvh. tina

Fra : Tulle

Dato : 07-04-03 16:07

Hej Iben
På silkeborgvej i Åbyhøj ligger en ortopædisk sko forretning(blå og hvid facade) den ligger på højre side hvis du kører IND mod byen
ca. 200 m. efter Kvickly. De sætter lynlåse og alt det halløj i og gør det godt.
Jeg mener jeg gav 200 kr. for lyn låse i begge mine læder støvler

Fra : rasmus140579

Dato : 15-04-03 14:46

Hej Iben!

Kunne godt tænke mig at se dig iført de skindbukser og støvler, det
lyder spændende

Med venlig hilsen

Rasmus

rasmus1979@hotmail.com

http://www.kandu.dk/

Fra : Iben Holst

Dato : 16-04-03 08:50

> Hej Iben!
>
> Kunne godt tænke mig at se dig iført de skindbukser og støvler, det
> lyder spændende
>
> Med venlig hilsen
>
> Rasmus

Nå!