MS Windows
briani 27239
UnZip værktøj der kan rename filer der fin~
Fra : Simon...

Dato : 06-04-03 22:44

Hejsa,

findes der et unzip værktøj der selv kan rename filer der findes til fx
?_1.? osv. ? jeg skal pakke nogen 3 zip filer ud
der har ca 11.000 filer hver, og det er så genialt lavet at der er filer der
hedder det samme i dem, jeg bruger pt. winrar, der godt nok spørger om jeg
vil rename, og til hvad, men det tager _alt_ for lang tid hvis jeg skal
rename ~3.000 filer..
håber der et værktøj der kan klare det for mig.

mange tak

mvh.Simon

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-04-03 09:11

Jeg kender ikke et der kan unzippe og rename samtidig, men du kan bruge et
massive rename utillity.

http://www.webattack.com/get/bulkrename.shtml

Håber det hjælper dig lidt =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-03 12:00

Trygleren [9000] skrev:

>Jeg kender ikke et der kan unzippe og rename samtidig, men du kan bruge et
>massive rename utillity.

Jamen, når først filerne er pakket ud, så er det jo ligemeget for
så er skaden (overskrivningen) sket eller også har han omdøbt i
hånden.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-03 12:01

Simon... skrev:

> [...]
>?_1.? osv. ? jeg skal pakke nogen 3 zip filer ud
>der har ca 11.000 filer hver, og det er så genialt lavet at der er filer der

Hvorfor kan de ikke pakkes ud i hver sin mappe og så behandles
(flyttes) bagefter?

--
Bertel

Fra : kennybear

Dato : 07-04-03 15:21

"Bertel Lund Hansen" skrev d. 07-04-03 12:01 dette indlæg :

> Hvorfor kan de ikke pakkes ud i hver sin mappe og så behandles
> (flyttes) bagefter?

Det kan de også, jeg mener at WinAce (www.winace.com) kan klare tricket,
eller findes der mange andre zip værktøjer der kan, og de findes også på
www.webattack.com

http://www.kandu.dk/

Fra : Simon...

Dato : 07-04-03 16:31

> Hvorfor kan de ikke pakkes ud i hver sin mappe og så behandles
> (flyttes) bagefter?

Hej,
tror du misforstår mig, det er filerne i hver zipfil der indbyrdes har ens
navne :/
nå men det ser ud til jeg selv må skrive et proggie til formålet...

mvh.Simon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-03 16:47

Simon... skrev:

>tror du misforstår mig, det er filerne i hver zipfil der indbyrdes har ens
>navne :/

Nåh. Så må du kunne pakke én fil ud, bruge noget masseomdøbning,
pakke næste ud osv.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 07-04-03 21:03

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in

> Nåh. Så må du kunne pakke én fil ud, bruge noget masseomdøbning,
> pakke næste ud osv.

Jeg kunne forstille mig følgende fremgangsmåde:

1. Unzip filerne til 3 forskellige mapper. (mappe1, mappe2 og mappe3)
2. Flyt indholdet af mappe2 over i mappe1 - uden at overskrive nogen
filer.
3. De resterende filer i mappe2 omdøbes (med omtalte masseomdøbnings
værktøjer)
4. Bagefter flyttes resten af mappe2 over i mappe1

Så laver du samme trick med mappe3.
Findes der stadig dupletter, når udføre punkt 4 - starter du bare fra
punk 3 af og omdøber dem til noget andet.

Happy renaming.

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Simon...

Dato : 08-04-03 12:20

> Happy renaming.

Hej Anders,
du har misforstået det samme som Bertel havde før, det er i samme zip fil at
der også er ens navne.
mvh.Simon

Fra : Anders Lund

Dato : 08-04-03 21:53

"Simon..." <devnull@linux.org> wrote in

> du har misforstået det samme som Bertel havde før, det er i samme zip
> fil at der også er ens navne.

Pak filerne ud med mappe struktur og flyt dem sammen? Er der mange mapper i
filerne?