603 vs 604
Fra : Mike Crenshaw

Dato : 07-04-03 01:23

hvad er forskellen på socket 603 og 604?..

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-04-03 02:55

Mike Crenshaw 's insignificant opinion was stated in:
ox3ka.5999$y3.783147@news010.worldonline.dk

> hvad er forskellen på socket 603 og 604?..

1 :)

mPGA 604 er bagud kombatibel med 603, så du kan installere en 603 cpu i et
604 socket. En 604 cpu skal have et 604 socket.
På 603'er mangler der henholds vis 1 og 2 ben i 2 af hjørnerne. På 604 er
det 1 i 2 hjørner der mangler.

Jeg ved ikke helt præcist hvilken ændring der fik dem til at ændre socket
type.

Er jeg iøvrigt den eneste der synes at deres socket navn skaber en kende
forvirring med Motorolas 603&604 CPU's ?

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 07-04-03 11:16

> [...]
> 604 socket. En 604 cpu skal have et 604 socket.
> På 603'er mangler der henholds vis 1 og 2 ben i 2 af hjørnerne. På 604 er

dette fandt jeg også ud af.. men det er måske knap så interessant

> Jeg ved ikke helt præcist hvilken ændring der fik dem til at ændre socket
> type.

det er så her jeg gerne ville vide mere.. hvad gør 604 til bedre?

> Er jeg iøvrigt den eneste der synes at deres socket navn skaber en kende
> forvirring med Motorolas 603&604 CPU's ?

ja det har jeg også undret mig over:).. desuden er det da mærkeligt hvorfor
intel skifter socket så ofte..

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 07-04-03 11:22

jeg står og skal vælge imellem to Pentium Xeon 3066Mhz socket 603 og to Xeon
Server (DP) 2.4GHz socket 604 da jeg er ved at bygge et dual xeon system..

men kan det overhovedet betale sig vælge en socket 604 frem for en socket
603?

Fra : H3nrik V!

Dato : 08-04-03 15:06

"Mike Crenshaw" <crenshaw@worldonline.dk> wrote in message

> det er så her jeg gerne ville vide mere.. hvad gør 604 til bedre?

603 er bedre, svjv. Det er til Xeon MP, hvor 604 er til Xeon DP. MP kan køre
flere end to processorer sammen, det kan DP ikke. Så mon ikke det er for at
forhindre folk i at smide DP processorer i et 4-processor MP board? ELler
var det omvendt...?

Anandtech har skrevet om det:

http://www.anandtech.com/IT/showdoc.html?i=1747

Så kan i selv læse om jeg havde ret eller ej...

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : H3nrik V!

Dato : 08-04-03 15:07

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in message

> http://www.anandtech.com/IT/showdoc.html?i=1747
>
> Så kan i selv læse om jeg havde ret eller ej...

Skimmede den lige selv... Selvfølgelig havde jeg ret...! ;)