Netværksdefinitioner
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-04-03 23:03

Jeg sidder og skriver en opgave til skolen omkring netværk. Jeg har så
rimelig styr på hvad jeg kan med de enkelte dele i et netværk, men ikke den
helt korrekte definition og korrekte brug af delene.

Kan nogen af jer henvise mig til et sted hvor der på godt dansk står
beskrevet definitioner og brug af disse netværksting:

Router
Switch
Firewall
Server
IP-adresse
Access-point
WAN
LAN

På forhånd tak

LC

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 06-04-03 23:16

<http://www.net-faq.dk/>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 06-04-03 23:17

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@aab-net.dk> writes:

> Kan nogen af jer henvise mig til et sted hvor der på godt dansk står
> beskrevet definitioner og brug af disse netværksting:

Start på www.net-faq.dk.

..Henrik

--
"Det er fundamentalt noget humanistisk vås, at der er noget,
der hedder blød matematik."

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-04-03 23:49

On Mon, 7 Apr 2003 00:02:30 +0200, "Lars Christoffersen"
<Lars.Christoffersen@aab-net.dk> wrote:

> Kan nogen af jer henvise mig til et sted hvor der på godt dansk står
> beskrevet definitioner og brug af disse netværksting:

www.net-faq.dk

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 07-04-03 16:05

> www.net-faq.dk

Mange tak for svarene. Jeg har fundet lige hvad jeg søgte på dette link.

LC

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 07-04-03 02:36

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogen af jer henvise mig til et sted hvor der på godt dansk står
> beskrevet definitioner og brug af disse netværksting:

Dine skolebøger måske ? ? ?

Nej undskyld, jeg kunne ikke lade være...
Jeg mener de link de andre har givet vil bringe dig langt.

Rune

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 07-04-03 16:04

> Dine skolebøger måske ? ? ?

Virkelig konstruktivt.

LC

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 08-04-03 19:23

Årh ja, jeg gav da min mening om de øvrige svar, og hvis det gik din næse
forbi,

Så var det faktisk for sjov !

Men hvis du er tæt på afleveringsfristen, og ikke så opsat på lidt gas,

Så undskyld da !

Rune

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 07-04-03 09:48

> [...]
>
> Kan nogen af jer henvise mig til et sted hvor der på godt dansk står
> beskrevet definitioner og brug af disse netværksting:

Det link de andre har sendt er godt, men vil du have en bog om emnet kan jeg
anbefale "Introduktion til Datakommunikation"
www.gad.dk
Pris: kr 299,00
ISBN: 87-571-2318-7

Sakset fra deres hjemmeside:

.... Introduktion til datakommunikation beskriver alle de begreber, idéer og
principper, der anvendes inden for datakommunikationsområdet. Alle de
forskellige standarder, kabler, transmissionsudstyr, LAN, WAN, sammenkobling
af net og højere transmissionsprotokoller gennemgås, og et helt
datakommunikationssystem med alle dets karakteristika som sikkerhed,
overvågning og vedligehold beskrives. Bogen slutter med en beskrivelse af
internettet og en introduktion til distribuerede systemer. ...

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-04-03 10:16

Lars Christoffersen wrote:
> [...]
>
> Kan nogen af jer henvise mig til et sted hvor der på godt dansk står
> beskrevet definitioner og brug af disse netværksting:

En god teoretisk introduktion til netværk findes i IDG-hæftet til 89 kr
med navnet "Introduktion til netværk" af Geir Steen-Olsen og Arnie Stalheim.

MVH
Mads Bahrt