Abit NF7-S Rev. 2.0
Fra : Allan Andreasen

Dato : 06-04-03 22:10

Hej NG

Er her nogen der ved om det er muligt at få dette bundkort i danmark endnu?
og hvor?

Jeg har kun set rev. 1.2 indtil videre...

På forhånd tak

Hilsen Allan

Fra : jk

Dato : 07-04-03 08:52

On Sun, 6 Apr 2003 23:09:56 +0200, "Allan Andreasen"
<allan_andreasen@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Er her nogen der ved om det er muligt at få dette bundkort i danmark endnu?
>og hvor?
>
>Jeg har kun set rev. 1.2 indtil videre...

Rev. 2.0 skulle være det med grafik onboard.

Knap nok anmeldt på verdensplan.

Fra : Allan Andreasen

Dato : 07-04-03 12:11

> Rev. 2.0 skulle være det med grafik onboard.
>
> Knap nok anmeldt på verdensplan.

Rev. 2.0 skulle også være med den nye C1 stepping så chipsettet fuldt ud
skulle understøtte Barton med 400 Mhz fsb...

Fra : MJO

Dato : 07-04-03 23:28

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Rev. 2.0 skulle være det med grafik onboard.
>
> Knap nok anmeldt på verdensplan.
>
> mvh

Det er NF7-M der har grafik onboard, mener også at det har SoundStorm

NF7 har ikke hverken SoundStorm eller grafik det er bare AC'97 lyd addr

NF7-S 1.0/1.1/1.2/2.0 har alle onboard 5.1 lyd (nVidia SoundStorm)

NF7-S 2.0 Benytter som skrevet en nyere revision på chipsættet og har
officiel fsb 200 understøttelse
Derudover er det småting er ændret.
Jeg går og venter utålmodigt på mit NF7-S rev 2.0 mb i disse dage, det er
bestilt men ikke kommet endnu ØV.

Fra : jk

Dato : 08-04-03 07:52

On Tue, 8 Apr 2003 00:28:09 +0200, "MJO" <martin.johasson@12move.dk>
wrote:

> [...]
>Derudover er det småting er ændret.
>Jeg går og venter utålmodigt på mit NF7-S rev 2.0 mb i disse dage, det er

http://www.ocworkbench.com/index.stm

http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=7;t=000581

ver. 1.2:
http://www.ocworkbench.com/2003/abit/nf7s/nf7s-1.htm

Fra : Allan Andreasen

Dato : 09-04-03 11:21

Hvor har du bestilt dit bundkort henne?

Fra : jk

Dato : 09-04-03 11:50

On Wed, 9 Apr 2003 12:21:00 +0200, "Allan Andreasen"

Det fås fra www.overclockers.co.uk

Fra : MJ

Dato : 13-04-03 16:56

> Det fås fra www.overclockers.co.uk

Lige præcis og det er også der det er bestilt
Det er forøvrigt også kommet, det kom Fredag.

Det er også monteret med to stænger 256mb Corsair 3200XMS
En ting må jeg også sige onboard lyden er faktisk rigtig god,
den siges at være på niveau med SBLive 5.1, måske endda lidt bedre.

Fidusen er at bunkortet er cirka 400 kr. billigere derovre, Corsair rammen
er også en del billigere
ca. 600 kr. pr 256 mb stang i modsætning til 899 pr stang herhjemme.
Porto er 200 kr. men de er jo også sparet alene på bundkortet eller på en
stang ram

Så skal jeg bare have skiftet min nærmest antikke 900 mhz Athlon Thunderbird
den er ikke så sjov i sådan et bundkort.
Den er faktisk så gammel at den ikke kan køre 133 mhz FSB LOL