Audigy2 og Via Chipsæt !?!?
Fra : Lind

Dato : 06-04-03 22:01

Hej NG

Jeg har lige erhvervet mig et Audigy2 lydkort, men kan ikke installere
driveren. Windows XP Pro fryser helt lige inden den får installeret den.
Jeg har lidt på fornemmelsen at det kan være Via chipsættet som er på
sydbroen på bundkortet. Jeg har nemlig hørt om problemer med Creative og Via
før.
Jeg har både prøvet med og uden de nyeste Via 4 in 1 drivere.
Jeg har prøvet registrerings database tricket som Alt om data anbefaler men
det virker heller ikke.
Jeg har nok formateret de første 10 gange i den her uge for at få det til at
virke, men nu er jeg ved at miste tålmodigheden.
Jeg skal godt nok snart have købt et nyt bundkort + cpu'er men lige nu er
der ikke penge til det, så jeg ville blive glade hvis der var nogen der
kunne hjælpe mig. Jeg har også prøvet at følge vejledningen som der tit
bliver refereret til i Creative forum.
Det virker dog fint nok i 98 og ME, men det har jeg ikke lyst til at køre
med, når jeg har Windows XP.
Min computer har følgende specs:

Athlon 500 Mhz
FIC SD-11 bundkort med AMD 750 og Via 686 chipsæt.
128 SD-RAM

På forhånd tak

Lind

Fjern "fj" og "ern" i mail-adressen.

Fra : Robert Jensen

Dato : 06-04-03 22:22

"Lind" <marfjlinernmo@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Min computer har følgende specs:
>

> Athlon 500 Mhz
> FIC SD-11 bundkort med AMD 750 og Via 686 chipsæt.

har du prøvet at installere det i orskellige pci slots ????

robert

Fra : Lind

Dato : 06-04-03 22:41

Ja, det har jeg "desværre" prøvet.

Lind

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e909a92$0$255$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Aksel Spandet

Dato : 06-04-03 23:03

Har du checket om IRQ nummeret er det samme som et andet pci kort...?

Mit netkort, havde en gang samme nr som lydkortet....

Mvh
Aksel

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 07-04-03 01:00

Lind wrote:

> Jeg har lidt på fornemmelsen at det kan være Via chipsættet som er på
> sydbroen på bundkortet. Jeg har nemlig hørt om problemer med Creative og Via
> før.

Problemet med Via ligger i at latency (nogle gange) er sat forkert for
PCI - den skal være sat til 32 for at følge standarden.
Hvis du ikke kan indstille den i bios'en, så prøv at finde nyeste bios
og se om det hjælper.

Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 07-04-03 11:32

DEt virker fint her hos mig, jeg kører med et FIC SD 11 - Compaq manipuleret
bundkort.

Fra : Lind

Dato : 07-04-03 16:44

Tak for svarene !!!

Nu har jeg lidt at gå i gang med igen, jeg vender selvfølgelig tilbage hvis
det lykkes.

Lind

Fra : Den Dovne

Dato : 07-04-03 17:06

"Lind" <marfjlinernmo@worldonline.dk> wrote:

>Athlon 500 Mhz
>FIC SD-11 bundkort med AMD 750 og Via 686 chipsæt.
>128 SD-RAM

Der sku' vel ikke være on-board lyd på bundkortet ?!?! I så fald er
det tvingende nødvendigt at du slår denne fra, ikke kun i BIOS men
formentlig også med en jumper på bundkortet.

Creative's drivere bli'r noget forvirrede hvis de finder onboard lyd

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-04-03 19:02

Lind wrote:

> [...]
> den. [snip]
> Det virker dog fint nok i 98 og ME, men det har jeg ikke lyst til at

Har du også SP1 på din XP? Prøv at opdatere den med alle opdateringer inden
du installerer drivere.

--
Lars

Fra : Lind

Dato : 07-04-03 22:29

Så har jeg prøvet lidt af hvert igen.
"PCI Delay Transaction" stod til 64 i BIOS (som er den "nyeste") så den
satte jeg til 32.
Så prøvede jeg at pille lidt med at Windows ikke selv skulle tildele IRQ'er
ud.
Jeg kan ikke se hvad der bliver tildelt af IRQ til lydkortet, der står under
ressourcer til Multimedielydkort "Denne enhed bruger ingen ressourcer da der
er opstået en fejl". Firewire controlleren og "Game porten" som sidder på
lydkortet har IRQ 9, og de fungerer ifølge enhedshåndteringen.
Har også skiftet PCI slot 3 gange nu (igen). Men lige lidt hjælper det.
Jeg har hentet alle opdateringer fra Windows Update og installeret med en cd
med SP1 slipstreamet på, som Creative "også" anbefaler.
Kører du også Windows XP T - Rex ??? Hvad står der i enhedshåndteringen hos
dig ?

Håber i lige har et lille fif til, jeg er ved at være lidt træt af det.
Lydkortet ligger nok snart i 10000 spir hvis man skal regne timeløn med : -
(
Forresten til den dovne, der er ikke onboard lydkort på "desværre" er jeg
tilbøjelig til at sige nu.

Venlig Hilsen

Lind

Fjern "fj" og "ern" i e-mail adressen.