postfix + mysql lidt problemer
Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-04-03 20:39

Jeg er ved at sætte lidt postfix + mysql op men har lidt problemer.
Som udgangspunkt har jeg kørt efter konfigurationen på:
http://high5.net/howto/#postfix_install

virtual_alias_maps = mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_alias_maps.cf
virtual_gid_maps = static:1001
virtual_mailbox_base = /var/spool/virtual
virtual_mailbox_domains = mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_domains_maps.cf
virtual_mailbox_maps = mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_mailbox_maps.cf
virtual_mailbox_limit = 51200000
virtual_transport = virtual
virtual_uid_maps = static:1001

Men den afviser blankt emails til de domæner der er konfigureret
databasen.

Når jeg så ser i database loggen så er der heller ikke opslag efter domænet
men laver kun opslag som effekt af "virtual_mailbox_maps"

Det er en postfix-1.et-eller-andet, men det burde vel ikke gøre noget, eller?

tilføjer jeg så domænet til
mydestination
så virker det. Ligeledes gør det hvis jeg laver en:
mydestination = mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_domains_maps.cf

Men så laver den også opslag på afsenderne... Dette giver mig:
select description from domain where domain = '0x50a0747b.bynxx12.adsl-dhcp.tele.dk'
select description from domain where domain = 'bynxx12.adsl-dhcp.tele.dk'
select description from domain where domain = 'adsl-dhcp.tele.dk'
select description from domain where domain = 'tele.dk'
select description from domain where domain = 'dk'

Når jeg sender en mail til domænet.. det havde jeg ikke lige tænkt mig, ovenstående
er rev-dns på den jeg sender testemailen fra.

Nogle gode forslag?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc