Køb af hest ...
Fra : TøSeN

Dato : 06-04-03 19:59

Hejsa Gruppe !!

Er der nogen her der har gode hjemmesider
hvor man kan søge efter heste til salg ???

~Josse~

Fra : Heidi Falch

Dato : 06-04-03 21:04

Tja - er det islændere, så er www.joras.dk en god ide, ellers findes
der www.heste-nettet.dk, som andre vist har nævnt tidligere...

--
Knus

Trolden

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-04-03 22:41

In article <r0219vgl061srif39rspcjt113vvpjsblb@4ax.com>, Heidi Falch wrote:

> Tja - er det islændere, så er www.joras.dk en god ide, ellers findes
> der www.heste-nettet.dk, som andre vist har nævnt tidligere...

Stort set alle avlsforeninger har en hjemmeside med en salgsliste.

JonB

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 07-04-03 07:57

TøSeN wrote:
> Hejsa Gruppe !!
>
> Er der nogen her der har gode hjemmesider
> hvor man kan søge efter heste til salg ???

Når du selv spørger:

geysirheste.dk ;)

Spøg til side. joras.dk (for islændere) og heste-nettet.dk er et par bud.

-dennis

Fra : Anet

Dato : 07-04-03 11:25

(KLIP)
www.dba.dk under heste

--

~Hilsen
Annette~

Fra : TøSeN

Dato : 07-04-03 12:31

Jeg tlnkte nu mest på et sted med Arabere
og Andalusere til salg, for både Hesteinfo.dk, horse.dk
og heste-nettet.dk har INGEN Andalusere til salg
under listen hvor man skal vælge hesteracer!!

~Josse~

Fra : Anet

Dato : 07-04-03 12:54

"TøSeN" <jokii@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e916179$0$10389$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg tlnkte nu mest på et sted med Arabere
> og Andalusere til salg, for både Hesteinfo.dk, horse.dk
> og heste-nettet.dk har INGEN Andalusere til salg
> under listen hvor man skal vælge hesteracer!!

(klip)

var der ikke noget med at du havde ca. 15.000 kroner til at købe hest for????? Andalusere kan du vist godt skyde ud af hovedet
så.......Araberne finder du da på dba.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : PiaR

Dato : 07-04-03 13:09

> Jeg tlnkte nu mest på et sted med Arabere
> og Andalusere til salg, for både Hesteinfo.dk, horse.dk
> og heste-nettet.dk har INGEN Andalusere til salg
> under listen hvor man skal vælge hesteracer!!

Måske fordi der ikke er noget der hedder Andaluser.
Racen hedder PRE - Pura Raza Española.

Og der er en særdeles god hoppe til salg på hestenettet.

mvh Pia

Fra : TøSeN

Dato : 07-04-03 13:52

Til Anette:
Okæ... Men jeg har lige fundet ud af at jeg har 22.000 alligevel,
så ...
Kender du nogle gode sider??

~Josse~

Fra : Anet

Dato : 07-04-03 16:39

> Måske fordi der ikke er noget der hedder Andaluser.
> Racen hedder PRE - Pura Raza Española.

(klip)

Jeg forstod godt hvilken race det var at Josefine mente. Den omtales også stadig som en andaluser har jeg hørt flere gange.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : PiaR

Dato : 07-04-03 20:12

> Jeg forstod godt hvilken race det var at Josefine mente. Den omtales også
stadig som en andaluser har jeg hørt flere gange.

Det gjorde jeg også - jeg skrev det for at give Josefine en chance for at få
hits på søgninger.
Det nytter jo ikke så meget at søge på Andaluser når de er listet som PRE på
salgssiderne

Mvh Pia

Fra : TøSeN

Dato : 07-04-03 20:27

Jamen tusind tak, ligemeget om det hedder PRE eller Andaluser!!
Hvilke heste har du Anette??
Vil du skrive lidt om dem???

~Josse~

Fra : Anet

Dato : 08-04-03 11:55

> Hvilke heste har du Anette??
> Vil du skrive lidt om dem???

Hej Josse

Ja, jeg vil da gerne skrive lidt om hvad jeg har af heste. Jeg startede som mange andre med at ride på rideskole som 6 års pige. Fik
min egen pony en connemare da jeg var vel. ca. 10 år og havde hende i 14 år. Jeg red dressur, spring og jagter på hende. Hun var en
ganske speciel hest som kun kunne lide sine "egne" mennesker. Så har jeg haft en oldenborg/hannoveraner vallak på 165 cm i stang som
jeg red lidt La dressur på og min søster brugte ham til at springe La på også. Ham havde jeg i 13 år indtil han fik nogle
epeleptiske anfald og blev aflivet som 25 årig. Jeg havde også som yngre pige en frederiksborghoppe sammen med min mor. I alle mine
unge år startede jeg stævner og min mor kørte rundt på hele Sjælland med mig og min søster hver eneste weekend. Sideløbende med mine
egne heste har jeg redet et hav af connemareponyer, trakenere og arabere til. Jeg har altid som yngre redet ungheste og syntes at
det var spændende at præge en hest fra starten den skulle tilrides og så senere se hvad den udviklede sig til med andre ryttere. Jeg
har også fremvist mange heste til kåringer fra jorden af. Det er en meget spændende at være i ringen med hesten og få den til at
vise sig fra sin allerbedste side af. At høre dommerne stå og kommentere hesten og se kritisk på den. Og ja, jeg har løbet og
fremvist en hoppe der kom på fløjen. Det var helt utroligt for der var rigtig mange heste i den klasse. Så har jeg arbejdet først
for en berider med at strigle heste, flette dem til stævner, tilride ungheste, longering osv. Senere kom jeg til en salgsstald hvor
de havde en del oldenborger/fuldblod med især afkom efter Alexander og de var kanongode at arbejde med. Efter salgsstalden så kom
jeg til at arbejde for en hestehandler som var meget reel. Når jeg tog hjem fra arbejde om fredagen så stod der måske 10-12 heste i
stalden og når jeg så kom igen mandag morgen stod der måske kun 4 tilbage og dagen efter stod der så 9. Det var meget afvekslende at
arbejde der men også især meget lærerigt. Så holdt jeg nogle års pause fordi jeg fik børn lige efter hinanden. Men kom stadig i
hesteverdenen selv om jeg ikke selv red. Da min børn så blev lidt større og vi havde købt landsted fik jeg igen en
frederiksborghoppe som desværre 1 1/2 år efter døde af tarmslyng. Købte så en voksen datter efter min døde hest. Jeg har lige for
ca. 1 måned siden solgt hende min store dejlige
frederiksborghoppe som jeg red dressur og mange gode ture på. Det var jo den tredje frederiksborghoppe jeg har haft. Jeg sværger
stadig
til den race. Men jeg har en dårlig ryg og kan ikke klare de store rygsving de har mere. Derfor solgte jeg hende til en pige som jeg
er helt sikker på er den helt rigtige ejer og de passer godt sammen. Vi har så nu en araber som efterhånden er ved at blive 15 år
gammel. Han hedder Rainbow og har været min mors. Min mor købte ham ved avleren da han var 6 år. Vi har så haft ham herhjemme på
gården i snart 4 år. Han er utrolig smuk og klog. Klogere og sjovere hest findes simpelthen ikke. Han har så meget personlighed at
man kun kan holde af ham. Jeg fryder mig hver eneste gang jeg ser ham svæve ned over folden i trav. Det er et smukt syn. Så er der
jo kommet en helt anden race ind i stalden nu her for lidt over en måned siden og det er en islænderhoppe ved navn Freyja. Hun er en
livlig og dejlig hest. Jeg tølter afsted en tur på hende hver eneste dag. Det kan min ryg holde til. Vi får en islænder mere på
prøve
her på fredag så det glæder vi os til. Det er godt nok noget helt andet end det jeg hidtil har kendt til men jeg hygger mig med
Freyja og så rider min mand eller datter som regel på araberen. Jeg har nu hestene lige så meget for kigge på dem, strigle lidt på
dem, sidde og nyde synet af dem på folden mens jeg sidder på bænken med en kop kaffe. Jeg er jo ved at være en lidt ældre rytter nu
på 34 år *SSS*

--

~Hilsen
Annette~

Fra : TøSeN

Dato : 08-04-03 18:28

Hejzaa Anette!!!

Jamen så er din historie jo NOGET mere spændende end min !!!

Jeg startede først med ridningen da jeg var 10 eller deromkring.
Da red jeg på en rideskole i Guldager, hvor jeg kun red 1 time i ugen, men
det blev da
Hurtigt sat op til 2 timer, da hestene blev vigtigere og vigtigere!!!
Så skiftede jeg lidt fra hest til hest, indtil jeg endelig fik halvpart i en
fjordhest ved navn
Mister, men ham skiftede jeg ret hurtigt fra, da han bukkede og stejlede.
Men så fik jeg jo øje på den lille skimmel Trold på 130 cm. I stg., og ham
fik jeg halvpart
på!!
Så skiftede jeg efter et halvt år over til den noget mere hidsige Plet, med
den charmerende
Plet på mulen, da Trold ikke kunne lære mig mere.
Og hende har jeg stadig og regner med at beholde hende indtil en bedre
mulighed for at bringe
Mig videre viser sig!!!
Men jeg er jo stadig på udkig efter en Araber eller PRE/Andaluser.

Det var jo så min historie.
Og jeg skal ud at ride i dyrehaven på lørdag, faktisk på en araber, og det
bliver bare
HERRESKØNT at galopere over stubmarkerne på en hidsig araber, i to timer,
helt alene sammen
med en erfaren rytter ved navn Astrid. Det bliver SÅ skønt!!

~Josse~

Fra : Finn Ehmsen

Dato : 12-04-03 20:38

> Men jeg er jo stadig på udkig efter en Araber eller PRE/Andaluser.

Hvis du er intereseret i en åring, så kan jeg være behjælpelig med at finde
en PRE-hoppe. Føllet er ikke ren PRE. Hingsten er ren PRE og hoppenn er ½
araber, ½ fuldblod.
Hun er kåret i det tyske avlsforbund ZdFP (nermest det samme som DV her i
danmark) hun har derfor fuld stamtavle og er kåret. Hun er en utrolig
dejlig,let dame. Er på nuværende tidspunkt som 1.årig ca. 1.50cm, så hun
bliver i hvert fald omk. 1.65 som hoppen og hingsten.
Grunden til at jeg kender hesten (som altså står lige syd for grænsen i
tyskland) er at jeg er ved at købe helsøsteren til hende, som er 14 dage
gammel.
Hesten står til 2500 euro - altså ca. 18.000 kr. Opdratteren ejer både
hoppen og hingsten, og dyrerne er deres kæreste eje, så forholdene er bare i
orden.
Mail tilbage hvis det evt. har interesse el. ring 74680022
VH
Dorthe

Fra : TøSeN

Dato : 14-04-03 16:31

> [...]
> orden.
> Mail tilbage hvis det evt. har interesse el. ring 74680022

Jeg tror desværre den er lidt for ung...
Den skal kunne rides med det samme...!
Ellers tak!

~Josse~