MS Windows
briani 27239
Problem med udskrift i win 98
Fra : Dolan Sund Nielsen

Dato : 06-04-03 19:28

Har et DOS program (navigator) installeret på en win 98 maskine der er
tilsluttet et mindre netværk.

Navigator kan kun udskrive til LPT-1, men da der er tale om en
netværksprinter hvordan pokker finder man ud af at ændre printeropsætningen
så den skriver ud til netværkstien i stedet for lpt-1

Fra : Anders Lund

Dato : 06-04-03 22:10

"Dolan Sund Nielsen" <dsn@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> netværksprinter hvordan pokker finder man ud af at ændre
> printeropsætningen så den skriver ud til netværkstien i stedet for

Kør denne kommando:

net use lpt1: \\server\printer
Evt. med "/PERSISTENT:YES" på - så husker den det.

Så mapper du lpt1 porten over til printeren på serveren. Jeg mener ikke at
Navigator kan sættes til en netværksprinter - men så igen, jeg er ikke den
store Navigator mand! På mit arbejde er det LPT2 som bliver mappet, således
at de få som stadig bruger Navigator, kan få lov til at udskrive.

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Per Münster

Dato : 21-04-03 21:09

Jeg har haft en lignende problemstilling. Jeg benytter et program der hedder
DOSprn 1.67 ti at fange printet og sende det ud på en windows-printer. Det
gør jeg faktisk netop til en netværksprinter. Det skulle nok være til at
finde. Ellers må du spørge igen.

MVH

Per Münster
proweb@communicate.dk