Modellervoks
Fra : Marianne

Dato : 06-04-03 18:36

Hej

Jeg er usikker på, hvilken modellervoks, der er bedst.

I 'årevis' har vi brugt en særlig blød type, som fås hos bl.a. Panduro.
Modellervoksen er ikke af den type, jeg husker fra min egen barndom, som
skulle blødgøres ved at blive æltet, inden den kunne bruges. Panduro-voksen
er ret blød fra starten, men den tørrer til gengæld ud. Den skal altid
opbevares i plastbeholdere.

Nu er 'vi' kommet lidt op i årene og det kunne være fint med en mere
modelleragtig voks. Som jeg husker det, købte man voksen i plader/stænger,
som var pakket i plastfilm. Det var bestemt heller ikke optimalt, men det
kunne opbevares i plastbokse eller i plastposer.

Hvad er det bedste mærke/type at få i dag?

mvh
Marianne

Fra : Uffe Holst

Dato : 06-04-03 21:49

In an article of 6 Apr 2003 Marianne wrote:

> [...]
> som var pakket i plastfilm. Det var bestemt heller ikke optimalt, men det
> kunne opbevares i plastbokse eller i plastposer.

Jeg købte for nylig noget modellervoks hos Panduro, som blev solgt i
plader. Den er, som jeg husker fra min barndom, ret hård og bliver blød,
når den æltes. 15 kr. for en plade og der var mange forskellige farver.

Om den tørrer ud, ved jeg endnu ikke. Men da behovet ophørte, lagde jeg
den i plastikposer, og så får tiden jo vise, om den fortsat er blød, når
behøvet igen opstår.

> Hvad er det bedste mærke/type at få i dag?

Tjah... jeg kender ikke den anden type, du omtaler.

--
Uffe Holst