bios update igen
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-03 18:04

jeg ville prøve at opdatere biosen på en vens computer, men har lidt
problemer med at finde biosupdaten.
bios nummeret er
04/13/1999-i440BX-W977Ef-2a69kf09c-00
hvis jeg har forstået dette nummer korrekt, er den første gruppering bios
datoen. de næste to chipsettet, den næste skulle give mig motherboardet, men
jeg kan ikke finde noget udfra dette.
Gruppen har jo før kunnet hjælpe mig, så på forhånd tak.
Michael

Fra : Steen B

Dato : 06-04-03 19:21

On Sun, 6 Apr 2003 19:03:53 +0200, "Michael" <s> wrote:

> [...]
>jeg kan ikke finde noget udfra dette.
>Gruppen har jo før kunnet hjælpe mig, så på forhånd tak.

så vidt jeg kan s er det et BX chpset på bundkort fra FIC
/steen

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 19:38

"Michael" <s> skrev i en meddelelse

> [...]
> bios datoen. de næste to chipsettet, den næste skulle give mig
> motherboardet, men jeg kan ikke finde noget udfra dette.

Det er denne del af ID'et der er interessant "2a69kf09c".
De første 5 identificerer chipset (det er dog vist i 2. gruppering som
du selv er inde på).
Nr 6 og 7 identificerer producenten, i dette tilfælde er det f0, dette
er lig med FIC.
Nr 8 og 9 identificerer i mange tilfælde modellen.

På denne side:
http://www.wimsbios.com/index.htm?/HTML1/fic.html
over FIC boards findes der 1 board med "2a69kf09c" i ID'et.
Nemlig FIC VB601 (i mange tilfælde står modelnavnet trykt på printet, du
kan tjekke om du kan finde noget lignende).

Dette bekræftes også hvis du smider "2a69kf09c" igennem Google.

Der ligger BIOS til det på deres site:
http://www.fic.com.tw/support/motherboard/motherboard_all.aspx

Al opdatering foregår på eget ansvar. Husk at tjekke mine oplysninger,
måske har jeg lavet en fejl.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/