Scrollbar i siden
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-03 17:29

Jeg kunne godt tænke mig at den venstre del af min side har en afvigende
farve i forhold til resten af siden. Som det f.eks. ses på www.fotokritik.dk

Hvorledes gøres det?

Hvorledes kunne jeg ydermere få den del af siden til at indeholde en
scrollbar, når der er for meget tekst nedad til at blive vist i et enkelt
skærmbillede?

Jeg er ganske klar over, at det sikkert er banale spørgsmål for de indviede
men håber alligevel på hjælp)

Det er Frontpage2000, som jeg arbejder med.

På forhånd tak
Anette Linnea

Fra : hcma

Dato : 06-04-03 17:35

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
indviede
> men håber alligevel på hjælp)
>
> Det er Frontpage2000, som jeg arbejder med.

Sitet du henviser til er lavet frames (rammer) med 1 venstre + 1 højre
m v h
HC

Fra : linnea

Dato : 06-04-03 18:59

> Sitet du henviser til er lavet frames (rammer) med 1 venstre + 1 højre
> m v h
> HC

Det har jeg netop også forsøgt, men det giver hverken scrollbar eller
mulighed for at ændre farver på selve sidedelene.

Jeg tænkte, at scrollbaren ville komme af sig selv, når teksten var for
meget til skærmbilledet men nej!

Og mht. farven så kan jeg ikke få det til at virke som i linket. Ændrer jeg
på baggrundsfarven er det hele siden, der skifter. Kan jeg ikke formatere
den enkelte frame et sted?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-03 21:31

"linnea" <linnea@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> på baggrundsfarven er det hele siden, der skifter. Kan jeg ikke formatere

Rammer - Egenskab for rammer - Vis rullepanel (efter behov/aldrig/altid)
Baggrundsfarven skal ændres på den enkelte side.

--
Vh
Viggo

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-03 17:11

> Sitet du henviser til er lavet frames (rammer) med 1 venstre + 1 højre
> m v h
> HC

Tak. Det er gået op for mig, at jeg indtil nu slet ikke har arbejdet i de
"rigtige" frames. Så nu lysner det)

Så igen: Kan jeg fifle med det så jeg får tre lodrette "kolonner" at skrive
i? I stil med "nedadgående hierarkisk struktur" men blot på den anden led.

Mvh
Anette Linnea