Deling af ADSL-forbindelse (20 lejligheder~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 06-04-03 16:13

Min bror skal have banket en simpel fælles ADSL op i to nabopgange (20
husstande) med en switch, nogle meter kabel og en tilslutning i en af
lejlighederne. Hvilke(n) udbyder kan anbefales, hvis det skal deles
lovligt?
Alle udbydere har formentlig forbehold omkring deling af alm.
ADSL-forbindelse (selv om de virker uklare hos Tiscali) - men hvor
restriktive er de forskellige, når det kommer til stykket, og er der
overhovedet eksempler på, at nogen er blevet knaldet på den konto?

Lars

Fra : jens

Dato : 06-04-03 16:58

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> restriktive er de forskellige, når det kommer til stykket, og er der
> overhovedet eksempler på, at nogen er blevet knaldet på den konto?

Se indlæg fra Martin 15-01-2003 12:43 i denne gruppe.............

nvh Jens

Fra : Mads Bahrt

Dato : 06-04-03 17:38

lcj@wanadoo.dk wrote:
> [...]
> restriktive er de forskellige, når det kommer til stykket, og er der
> overhovedet eksempler på, at nogen er blevet knaldet på den konto?

Så vidt jeg ved deler foreningen kollegienet odense mindst en
tiscalilinje ud til deres 2500 medlemmer og har gjort det i flere år.
(de har også andre linjer en lige denne.) Så vidt jeg ved er dette også
helt ok med tiscali.

MVH
Mads

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-04-03 22:57

Hej , du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Alle udbydere har formentlig forbehold omkring deling af alm.
> ADSL-forbindelse (selv om de virker uklare hos Tiscali)

Hvis det er en routerløsning, skyldes den tilsyneladende uklarhed, at
der hos Tiscali ikke er grænser for, hvem abonnenten må dele løs med.

Se fx kort
<http://signup.tiscali.dk/faq.phtml?prod=adsl&seg=consumer&no=4#4>

Lidt mere formelt fra
<http://privat.tiscali.dk/adsl/sammensaetselv/betingelser.php>:

<copy>
Hvor abonnementsformen indbefatter tilslutning til internettet via DSL-
router, er der fri adgang til internettet.

Hvor abonnementsformen indbefatter tilslutning til internettet via DSL-
modem, er der fri adgang til internettet for abonnenten. Abonnenten må
kun tilslutte en computer til DSL-forbindelsen."

</copy>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 07-04-03 12:06

lcj> Min bror skal have banket en simpel fælles ADSL op i to nabopgange (20
lcj> husstande) med en switch, nogle meter kabel og en tilslutning i en af
lcj> lejlighederne. Hvilke(n) udbyder kan anbefales, hvis det skal deles
lcj> lovligt?

Vi er også en ejendom med to opgange (www.agol.dk).
Vi er godt tilfredse med Tiscali.

lcj> Alle udbydere har formentlig forbehold omkring deling af alm.
lcj> ADSL-forbindelse (selv om de virker uklare hos Tiscali) - men hvor
lcj> restriktive er de forskellige, når det kommer til stykket, og er der
lcj> overhovedet eksempler på, at nogen er blevet knaldet på den konto?

Man må godt deles om Tiscalis ruter-løsninger.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 07-04-03 20:33

On 07 Apr 2003 13:06:12 +0200, Niels Elgaard Larsen <elgaard@diku.dk>
wrote:

>Vi er også en ejendom med to opgange (www.agol.dk).
>Vi er godt tilfredse med Tiscali.

Tak til jer alle - og især dig Niels for det gode link til inspiration

vh
Lars

Fra : Carsten Larsen

Dato : 07-04-03 22:47

et andet link, kunne være www.sundbynet.dk, som vi selv lavede, hvor vi pt.
er 66 brugere der deler 2 stk 2mbit adsl der er bundlet sammen til 4mbit

mvh Carsten