isætning af ram i bærbar...
Fra : Claus

Dato : 06-04-03 13:23

Halløj, jeg overvejer at købe en bærbar, hvor fona bl.a. har et tilbud til
6999 kr, men denne har kun 128 mb ram.

Derfor ville jeg gerne have sat flere i, hvis det var - men kan jeg selv
gøre det?

Mvh

Claus

ps. skriv venligst direkte til min mail, da jeg sjældent for kontrolleret
ng'en, tak.

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 13:47

"Claus" <FJERNDETTEcle@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Halløj, jeg overvejer at købe en bærbar, hvor fona bl.a. har et
> tilbud til 6999 kr, men denne har kun 128 mb ram.
> Derfor ville jeg gerne have sat flere i, hvis det var - men kan jeg
> selv gøre det?

Du kan måske få lidt inspiration her:
http://www.gideontech.com/guides/lapram/
Det bedste ville vel være at spørge ekspedienten om der er mulighed for
at sætte mere RAM i.
Det kunne være at hvis du købte RAM i Fona at de ville sætte det i for
dig gratis.

> ps. skriv venligst direkte til min mail, da jeg sjældent for
> kontrolleret ng'en, tak.

Hvis du stiller et soørgsmål i en nyhedsgruppe er det mindste du kan
gøre vel at tjekke om der er svar på dit indlæg.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-04-03 14:02

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in

> [...]
> mulighed for at sætte mere RAM i.
> Det kunne være at hvis du købte RAM i Fona at de ville sætte det i

Spørg i samme omgang om de 128MB er i et eller to moduler. Hvis det
sidder i 2 er der ikke plads til flere RAM-blokke, og du er nødt til at
tage det ene 64MB modul ud og sætte et større i. Så det er også værd
lige at tjekke inden du handler.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : No1

Dato : 06-04-03 15:07

> Spørg i samme omgang om de 128MB er i et eller to moduler. Hvis det
> sidder i 2 er der ikke plads til flere RAM-blokke, og du er nødt til at

Det er ikke sikkert. Min har fx 64MB indbygget og to pladser hvor man kan
sætte 144 pin RAM blokke i.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-04-03 00:36

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote in

> Det er ikke sikkert. Min har fx 64MB indbygget og to pladser hvor
> man kan sætte 144 pin RAM blokke i.

Ja, lige netop. Hvis de 128MB er i to moduler så er der ikke plads til
flere. Der er ingen bærbare der har mere end 2 RAM slots. At der så er
nogen der har noget indbygget RAM derudover er så en anden sag. Men 2
RAM slots er det maksimale inden for bærbare.

Flemming