MS Windows
briani 27239
Brændt video-fil hakker!!
Fra : Rune

Dato : 06-04-03 13:02

Jeg ved ikke lige hvilken gruppe, der passer bedst men nu prøver jeg her!

Jeg har en video-fil på ca. 665 Mb liggende i DivX format. Jeg har nu to
gange brændt den ned på en cd, men når jeg vil se filen fra cd'en hakker
billede og lyd konstant...

Først brændte jeg bare dem 40x hastighed og derefter prøvede jeg at brænde
med 2x hvis det var hastigheden der var problemet, men resultatet bliver det
samme...

Det skal lige nævnes at ovenstående er foretaget på min bærbare computer,
men jeg har tidligere oplevet samme problem på min stationære... Hvad kan
jeg gøre????

Rune
nielsrune@hotmail.com

Fra : sls

Dato : 06-04-03 14:08

> [...]
> med 2x hvis det var hastigheden der var problemet, men resultatet bliver

Smid filmen ind på Harddisken og se den derfra.

Mvh Sid

Fra : Rune

Dato : 06-04-03 15:08

Genial, men det kan lade sig gøre med andre video-filer jeg har brændt at se
dem fra cd'en direkte...!

Fra : webfactor

Dato : 06-04-03 19:25

Start med at give cddrevet mere cache
Ellers er hakkeri nok meget normalt kørt fra cd drevet
www.webfactor.dk

Fra : Rune

Dato : 07-04-03 10:55

Og hvordan giver jeg så cd-drevet mere cache?

Fra : webfactor

Dato : 08-04-03 15:45

Der må høre en unskylning til,det var i gamle dage man kunne justere
cacheen.

Fra : Peter Holm

Dato : 14-04-03 20:10

Rune wrote:
> [...]
>
> Det skal lige nævnes at ovenstående er foretaget på min bærbare
> computer, men jeg har tidligere oplevet samme problem på min

Det er sikkert ikke cd'en der er noget galt med, men derimod afspilningen -
altså kan drevet ikke levere data hurtigt nok til at filmen kan vises
glidende. Måske er selve computeren for langsom til at afvikle divx fra en
cd.
Har du andre cd'er med divx der kører ok ?
Hvorfor kopierer du ikke bare cd'en over på harddiscen når du vil se filmen,
og så sletter den igen når du er færdig - det tager max 5 minutter.

Peter