Iterator i lænket liste
Fra : Klaus Petersen

Dato : 06-04-03 12:36

Hej NG.

Jeg har implementeret en linked list, men jeg er lidt i vildrede mht.
hvordan man laver iterator til en linked list på den mest korrekte måde.

Problemet er navnligt når der slettes fra listen.

I så fald vil iteratoren blive ugyldig, i fald at den peger på det element,
der slettes ?

Hvad kan man gøre for at undgå ovenstående problem?

Klaus.

Fra : Morten S.

Dato : 06-04-03 21:42

> I så fald vil iteratoren blive ugyldig, i fald at den peger på det
element,
> der slettes ?
>
> Hvad kan man gøre for at undgå ovenstående problem?

elementet som ønskes slettet er nummer n.

sæt iteratoren til at pege på n+1.
sæt n-1 til at pege på n+1
sæt iterator til at pege på n-1
iterator->next->next->delete

Fra : Peer Jensen

Dato : 07-04-03 00:58

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
element,
> der slettes ?
>
> Hvad kan man gøre for at undgå ovenstående problem?

Eksempel:

LISTSTRUCT::iterator itr;
for (itr = myList.begin(); itr != myList.end(); ++itr)
{
itr = myList.erase(itr);
itr--;
}