Converter: TOSLINK --> SPDIF (RCA Jack)
Fra : Enforcer

Dato : 06-04-03 11:51

Findes der en konverter, som gør det muligt at konvertere et optisk
signal (TOSLINK) fra en PS/2 til et SPDIF RCA (Jack stik) på en
AC3-receiver?

Min receiver har nemlig ikke mulighed for at modtage et optisk signal,
og min ps/2 kan ikke sende AC3 lyd via SDIF.

Så en konverter kunne være løsningen. Hvor kan det evt. købes?

Mvh.

Enforcer

Fra : Enforcer

Dato : 06-04-03 12:12

On Sun, 06 Apr 2003 12:51:17 +0200, Enforcer <hhi@adslhome.dk> wrote:

>Findes der en konverter, som gør det muligt at konvertere et optisk
>signal (TOSLINK) fra en PS/2 til et SPDIF RCA (Jack stik) på en
>AC3-receiver?

Eller endnu bedre, kan man få et kabel som starter som TOSLINK og
ender som RCA (jack)?

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-04-03 13:27

"Enforcer" <hhi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:g7109vcrjq55ph322atk1tmnadb10u2g1b@4ax.com...
> Findes der en konverter, som gør det muligt at konvertere et optisk
> signal (TOSLINK) fra en PS/2 til et SPDIF RCA (Jack stik) på en
> AC3-receiver?

http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=75

http://www.musikhuset.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=1718

http://mcm.newark.com/NewarkWebCommerce/mcm/en_US/support/search/searchResults.jsp?action=0&First=0&QText=24-4440&x=21&y=8

/Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-03 13:57

In dk.edb.hardware, Enforcer <hhi@adslhome.dk> says...
> Min receiver har nemlig ikke mulighed for at modtage et optisk signal,

dk.teknik.lyd er nok det rette sted. Digitale audiostandarder har jo
ikke meget med EDB-hardware at gøre, vel?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Enforcer

Dato : 06-04-03 14:48

On Sun, 6 Apr 2003 14:57:08 +0200, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In dk.edb.hardware, Enforcer <hhi@adslhome.dk> says...
>
>dk.teknik.lyd er nok det rette sted. Digitale audiostandarder har jo
>ikke meget med EDB-hardware at gøre, vel?

Nu er det altså et Creative Labs højttaler sæt til PC, så det har en
del med edb-hardware at gøre.

Men derfor kan det godt være svarene bliver bedre i dk.teknik.lyd.

Mvh.

Enforcer

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 07-04-03 15:22

> Men derfor kan det godt være svarene bliver bedre i dk.teknik.lyd.

Hvad er der i vejen med det svar jeg gav dig?

/Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-03 17:38

In dk.edb.hardware, Jakob Jeppesen <for_news_only@hotmail.com> says...
> Hvad er der i vejen med det svar jeg gav dig?

At subj. ikke hører til i denne gruppe.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 07-04-03 20:39

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse news:MPG.18fbc7b48777eddd989f3c@news.tele.dk...
> In dk.edb.hardware, Jakob Jeppesen <for_news_only@hotmail.com> says...
>
> At subj. ikke hører til i denne gruppe.

Bla bla bla...

Jeg synes det ville være langt mere interessant at høre Enforcer's svar på
det spørgsmål jeg stillede direkte til ham!

/Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-03 20:59

In dk.edb.hardware, Jakob Jeppesen <for_news_only@hotmail.com> says...
> Jeg synes det ville være langt mere interessant at høre Enforcer's svar på
> det spørgsmål jeg stillede direkte til ham!

Det er for mig at se irrelevant, når dit svar er off-topic i forhold til
gruppen.

EOD.

Fra : Enforcer

Dato : 13-04-03 07:47

> Hvad er der i vejen med det svar jeg gav dig?

Sorry Jackob, har ikke haft tid til at læse gruppen de sidste dage.

Mit svar var mere rettet på Jesper. Den skulle ikke forstås som om dit svar
var fejlbehæftet.

Jeg har fulgt din "anbefaling", og har netop fået det ind af døren.

Mangler lige et kabel, som kommer i dag. Det bliver med garanti stor!

Tak for hjælpen.

Mvh.

Enforcer