Newbie...Hvordan laver jeg indholdet på mi~
Fra : Jacob Ammentorp Lund

Dato : 06-04-03 07:40

Hey!

Jeg har lavet den grafiske del af en ny hjemmeside i Photoshop.
Derefter har jeg med ImageReady konveteret det til html/gif..
Det kan ses her: http://www.friserverplads.dk/SPrU/Fly/Index.asp

Nu har jeg bare det problem, at jeg ikke ved hvordan jeg får
feltet i midten til at være sådan et jeg kan skrive i og have mit
indhold i. Så når jeg klikker på en af menupunkterne i venstre
side, så kommer det frem i feltet i midten.. Er der nogen der kan
hjælpe mig med at gøre det???

På forhånd tak!

Mvh
Jacob Ammentorp Lund

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 06-04-03 09:11

Jacob Ammentorp Lund wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> indhold i. Så når jeg klikker på en af menupunkterne i venstre
> side, så kommer det frem i feltet i midten.. Er der nogen der kan

Er det ikke et spørgsmål om blot at slette det "hvide"-billede midt
på skærmen? Så har du en tabel-celle der kan skrives i. Når det er
sagt kunne du jo overveje at opbygge siden med frames, så du kan
styre indholdet i din "main-frame".

mvh Kasper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-03 20:54

Jacob Ammentorp Lund skrev:

> Jeg har lavet den grafiske del af en ny hjemmeside i Photoshop.
> Derefter har jeg med ImageReady konveteret det til html/gif..

Helt generelt er det en upraktisk måde at designe hjemmesider på.
Ved at bruge en færdig grafik som skabelon for dit site låser du
designet til en enkelt opløsning - nemlig den du har brugt til at
designe efter. Du kunne opnå en skalerbar løsning ved at dele din
grafik op i flere bidder og så bruge et baggrundsbillede til
skyerne.

> Nu har jeg bare det problem, at jeg ikke ved hvordan jeg får
> feltet i midten til at være sådan et jeg kan skrive i og have mit
> indhold i.

Det lyder som om du er ude efter en iframe. Her kan du kalde dine
sider frem uden at ændre omgivelserne. Blot skal du være opmærksom
på at en iframe (som frames generelt) er problematisk i forhold til
søgemaskiner og - lidt afhængig af hvordan du designer navigationen
- også kan være problematisk i forhold til muligheden for at
bogmærke undersider.
--
Jens Gyldenkærne Clausen