Giersings Realskole, Odense
Fra : A&T

Dato : 06-04-03 07:03

Er der nogle der ved hvor Gersings Realskole lå i 1895 - 1896? Jeg har en
karakterbog fra skolen på det tidspunkt, men idag står årstallet 1924 på den
bygning skolen ligger i.

Med venlig hilsen
Anja Poulsen

Fra : H L Idestrup

Dato : 06-04-03 08:46

I bogen "Odense i fotografiets barndom" af Finn Grandt-Nielsen er der et
billede af nogle af skolens elever og i teksten dertil står:

"Elever fra Frode Fredegod Giersings realskole, der i 1866 blev oprettet i
Søndergade 5".

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Henriette Idestrup (www.idestrup.dk)