Udflugt med 3. klasse
Fra : EC.vte

Dato : 21-03-01 18:36

Er der nogen der har et hurtigt bud på hvad vi lige finder på med vores 3.
klasse.
Vi er et forældreråd som for 3. gang har måtte erkende at den tur vi vil
lave med klassen i foråret ikke kan blive til noget fordi vi er "for sent
ude". Vi skal mødes her kl. 19.30 og tager gerne imod gode råd - da vi er
ved at løbe tør for ideer. Det skal helst være noget der ikke skal
reserveres for lang tid før. Vi holder til på Vestfyn.

Hilsen "forældrerådet"

Fra : Birdy

Dato : 21-03-01 19:30

Hvad har børnene lyst til?
Birdy

Fra : Birdy

Dato : 21-03-01 19:36

Hov jeg var lige lidt for hurtig på send knappen.
Hvad har børnene lyst til?
Måske ville de bare nyde at I gad spille bold med dem på skolens fodboldbane
og dertil stege en pølse over bål?
Birdy

Fra : R. Ilsøe

Dato : 22-03-01 09:43

Nu skriver du hverken hvor lang tid i har til turen eller hvornår den er.
Hvis den ligger efter 1.4. er der vist nogen sommerland der er åbne... Fra
Vestfyn til Billund er der jo ikke så langt, men igen, hviken midler har i
til rådighed? Bus? Hvor langt kan i komme osv.

R. Ilsøe

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-01 10:01

"EC.vte" wrote:

> Er der nogen der har et hurtigt bud på hvad vi lige finder på med vores 3.
> klasse.
> Vi holder til på Vestfyn.

Har I overvejet Egeskov Slot? Det er ikke helt billigt at slippe ind,
til gengæld er der lidt af hvert: autobilmuseet (eller hvad det nu
hedder), parken, labyrinten, slottet etc.

Jacob

Fra : R. Ilsøe

Dato : 22-03-01 10:07

> Har I overvejet Egeskov Slot? Det er ikke helt billigt at slippe ind,
> til gengæld er der lidt af hvert: autobilmuseet (eller hvad det nu
> hedder), parken, labyrinten, slottet etc.

Ja, det er også en temmelig genial idé. Har selv lige været der.. Jeg tror
også at 3. klasses børn ville være vilde med det. Det er er dyrt er iø. svjv
at komme ind på selve slottet. Selve parken og museerne er ikke så dyrt...

R. Ilsøe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 22-03-01 10:02

> Hilsen "forældrerådet"

OK, efter en lille tænkepause...

Hvad med...

-Besøge HC andersens hus mm. i Odense. Dette kan kombineres med noget
undervisning om HC. Andersen, hvor eleverne selvstændigt får lov at arbejde
med ham, -evt. bare en eller 2 DK'sk timer?

-Skaffe kontakt til en (økologisk?) landmand, så ungerne kan se lidt om hvad
livet som landmand består af. (Havde selv en "fast" landmand vi besøgte fra
3. klasse og op til 5. klasse. Meget sjovt for os by-rollinger!

-Få kontakt til en hundetræner, der kan vise børnene lidt om omgang med
hunde (dyr) og hvordan man kan træne en hund... Det er meget sundt for børn
at lære ansvar for dyr og ikke alle forældre kan lære deres børn det.

-En skovtur, hvor børnene evt. skal lave en hule ud af de matreialer, de kan
finde og uden at ødelægge levende ting. Kunne evt. kombineres med lidt
"Foråret kommer" lære eller noget. Det med hulebyggeriet er nok vigtigt, da
jeg kan forestille mig en 3. klasse ellers ville finde en skovtur lidt
kedelig?

-En tur til Legoland eller Givskud hvis jeres arrangement ligger inden for
deres åbningstider?

- http://www.middelfartturist.dk/mf-tekst/oplev.htm (Her er lidt forskellige
arrangementer. Kan være i kan hente inspiration?)

- http://www.middelfartturist.dk/ (Eller her?)

-Ligger der ikke et gammelt slot på Vestfyn, med noget historie bag og evt.
myter om spøgelser? Ungerne elsker sådan noget...

Her var lidt for et hvet budget... Håber i melder tilbage med hvad i finder
på, så andre kan hente lidt inspiration?

Held og lykke med at finde på noget.

Rinnie Ilsøe

Fra : Gacer Spif

Dato : 23-03-01 12:52

Hvad med at "finde på" at give de kære unger noget undervisning
istedet? -eller det er der måske ikke så meget "afspasering i" til de hårdt
pressede lærere?

Hilsen
En far

Fra : Dorte

Dato : 23-03-01 14:47

Spar din galde! Hvis du lagde mærke til det, stod der at arrangørerne var
"forældrerådet". Jeg kan oplyse dig om, at deres opgave ikke er at
undervise.

Hilsen Dorte

Fra : R. Ilsøe

Dato : 23-03-01 15:23

> Hvad med at "finde på" at give de kære unger noget undervisning
> istedet? -eller det er der måske ikke så meget "afspasering i" til de
> [...]

R. Ilsøe

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-03-01 16:47

Gacer Spif skrev:

> Hvad med at "finde på" at give de kære unger noget undervisning
> istedet? -eller det er der måske ikke så meget "afspasering i" til de hårdt
> [...]

Hvis du har lyst til at have overarbejde uden kompensation, så er du naturligvis
velkommen til det - jeg gør det ikke, da mit arbejde naturligvis også indebærer
at jeg har fri en gang imellem.
Jeg må imidlertid læse indlægget som et positivt initiativ fra nogle forældre,
der gerne vil gøre noget for eleverne i en bestemt klasse - det synes jeg er en
rigtig god idé.
Hvad med en skovtur med mad og drikkevarer - det behøver jo ikke at være noget
særlig "forkromet"?

Med venlig hilsen
Arne H.Wilstrup
Overlærer.

Fra : Bro

Dato : 23-03-01 16:38

Hej..
Ja, det er vist lidt sent jeg skriver, men måske
kan I nå det alligevel.
Vi havde stor succes med et arrangement i vores 3.klasse,
hvor vi fik den lokale (tilknyttet kommunen) naturvejleder, til at
vise rundt i et nærliggende skov/naturområde.
Vi havde madpakker med og alle hyggede sig en hel dag.
Vi har også en årligt tilbagevendende bowlingdag, hvor vi
starter med at bowle i en times tid. Bagefter spiser vi en pizza/pastabuffet
sammen på et nærliggende pizzaria.

V.H.Bro

EC.vte <vte@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yo5u6.21069$44.1412694@news010.worldonline.dk...

Fra : EC.vte

Dato : 23-03-01 18:41

Hej,

Tak for alle jeres gode svar - jeg vælger at overse den med undervisning i
stedet, vil dog lige oplyse at det omtalte arrangement udelukkende er
arrangeret af os forældre og foregår en lørdag, hvor ungerne så praktisk
alligevel har fri!!! I øvrigt får vores unger en glimrende undervisning på
deres skole hvor en masse engagerede lærere gør deres bedste for vores
poder!!!

Vi valgte at planlægge en skovtur med madpakker og hvad dertil hører, bl.a.
vil vi arrangere en spændende skattejagt og så ellers medbringe bold og
boldtræ til rundbold (der er en dejligt grønt område i nærheden. I tilfælde
af styrtregn har vi booked et lokale på skolen, og holder så indendørs
skovtur!

De øvrige foreslag er i øvrigt oppe til overvejelse for et arrangement til
næste skoleår - der er mange gode.....

Venlig hilsen og tak for jeres engagement

Forældrerådet for 3 klasse.