ISO Checksum
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-04-03 00:03

Hej!

Jeg har downloadet nogle ISO's med den nye Mandrake 9.1

Uheldigvis er der en forkert checksum, og det er ikke første gang at jeg har
prøvet dette med diverse distributioner.

Mit spørgsmål: Er der bestemte metoder eller ftp programmer, der er bedre
end andre til få "korrekte" downloads? Eller er det min forbindelse
(Stofanet) den er gal med?

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Iversen

Dato : 06-04-03 08:43

In article <3e8f6053$0$29538$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Henrik Nielsen wrote:

> Mit spørgsmål: Er der bestemte metoder eller ftp programmer, der er bedre
> end andre til få "korrekte" downloads? Eller er det min forbindelse
> (Stofanet) den er gal med?

Ikke at det hjælper dig det store. Men en af mine venner oplevede at
når han satte en Dlink router ind mellem hans maskiner og TDC
internet, så fik han checksum fejl for hver ca. 50Mb (en bit
fejl). Når han hev routeren ud og kørte en maskine ad gangen, så kunne
han uden problemer hente de 640Mb en cd fylder.

Bare for at illustrere, at fejlen kan være svær at finde. Han fandt
aldrig ud af hvorfor lige præcis D-Link routeren gav problemer

Mvh Thomas