pgsql.so
Fra : Mickey

Dato : 21-03-01 15:52

Efterlyser postgresmodul til PHP4.0 - det til at inkludere i PHP uden
at rekompilere :)

--
Mickey

Fra : Troels Arvin

Dato : 21-03-01 16:30

On Wed, 21 Mar 2001 15:51:49 +0100, "Mickey" <news002@susie.dyndns.dk>
wrote:

> Efterlyser postgresmodul til PHP4.0 - det til at inkludere i PHP uden
> at rekompilere :)

Hvilket operativsystem? Hvilken version af PHP kører i forvejen?

Fra : Mickey

Dato : 21-03-01 16:36

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 21 Mar 2001 15:51:49 +0100, "Mickey"
<news002@susie.dyndns.dk>

> Hvilket operativsystem? Hvilken version af PHP kører i forvejen?

suse linux 7.0 eval
php 4.0.4pl1

- og det er den version der skal blive ved med at køre - modulet til
postgres skal loades "dynamisk", eller via dl() functionen i PHP

--
Mickey

Fra : Troels Arvin

Dato : 22-03-01 20:03

On Wed, 21 Mar 2001 16:36:08 +0100, "Mickey" <news002@susie.dyndns.dk>
wrote:

> suse linux 7.0 eval
> php 4.0.4pl1

OK. I så fald virker følgende fil muligvis for dig:
http://rpms.arvin.dk/php/install-ready/i686/unpacked/usr/lib/php4/pgsql.so

For at kunne benytte den, skal den ligge i PHP's extension dir (tjek
output fra phpinfo()) og der skal refereres til den i php.ini via
følgende linje:
extension=pgsql.so

Fra : Mickey

Dato : 22-03-01 22:38

> On Wed, 21 Mar 2001 16:36:08 +0100, "Mickey"
<news002@susie.dyndns.dk>

> OK. I så fald virker følgende fil muligvis for dig:

> [...]

tak - har det betydning at min maskine ikke er i686 arch ?

> For at kunne benytte den, skal den ligge i PHP's extension dir (tjek
> output fra phpinfo()) og der skal refereres til den i php.ini via
> følgende linje:
> extension=pgsql.so

har indsat den i php.ini - lagt pgsql.so i /usr/local/php/ext/pgsql.so

- den loader den tilsyneladene ikke...
phpinfo() siger fint at extensiondir er ændret, men den nævner intet
om at der er et modul der hedder pgsql.so, og den side jeg har der
skal bruge den fejler...

--
Mickey

Fra : Troels Arvin

Dato : 22-03-01 22:50

On Thu, 22 Mar 2001 22:37:34 +0100, "Mickey" <news002@susie.dyndns.dk>
wrote:

> tak - har det betydning at min maskine ikke er i686 arch ?
Ja. Det kan være, at du har bedre held med denne:
http://rpms.arvin.dk/php/install-ready/i586/unpacked/usr/lib/php4/pgsql.so

Se i øvrigt din apache's error log for evt. fejlmeddelelser fra PHP, når
den prøver at load'e modulet.

Fra : Mickey

Dato : 22-03-01 22:57

> On Thu, 22 Mar 2001 22:37:34 +0100, "Mickey"
<news002@susie.dyndns.dk>

> Ja. Det kan være, at du har bedre held med denne:

> [...]

har du ikke en til en i486 eller i386 ? (min PHP/apache er installeret
som i386)

> Se i øvrigt din apache's error log for evt. fejlmeddelelser fra PHP,
når
> den prøver at load'e modulet.

jeps

--
Mickey

Fra : Mickey

Dato : 22-03-01 23:05

tak til Troels Arvin for filen ;)

Fra : Johan

Dato : 21-03-01 17:00

> Efterlyser postgresmodul til PHP4.0 - det til at inkludere i PHP uden
> at rekompilere :)

En simpel søgning giver masser af resultater som kan bruges:
http://www.google.com/search?q=pgsql.so&hl=da&lr=

mvh

Johan

Fra : Mickey

Dato : 21-03-01 17:22

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> En simpel søgning giver masser af resultater som kan bruges:
> http://www.google.com/search?q=pgsql.so&hl=da&lr=

syns ikke jeg kan finde nogen der direkte gir mig mulighed for at
kunne enten downloade filen, eller downloade en tar.gz source (kun
RedHat RPM'er - jeg bruger suse)
- desuden er det php3 der snakkes om de steder jeg fik kigget...

Kan du henvise til en der kan bruges til php4.0.4pl1 på en suse 7.0
eval ?

--
Mickey

Fra : Johan

Dato : 22-03-01 09:31

> Kan du henvise til en der kan bruges til php4.0.4pl1 på en suse 7.0
> eval ?

Hmmm, nu kender jeg ikke meget til SuSe må jeg ærligt indrømme, og
forskellen mellem denne og Mandrake/Redhat som jeg primært bruger. Men kan
da give dig et par URL'er hvor det i hvert fald er PHP4:

http://www.megaloman.com/~hany/RPM/pgsql.so.html
http://rpmfind.net/linux/RPM/conectiva/6.0/cd1/conectiva/RPMS/php4-pgsql-4.0
..3pl1-6cl.i386.html

mvh