Også ny i gruppen.
Fra : Dagny Christensen

Dato : 05-04-03 21:31

Jeg har en schæfer på 5 1/2 mdr som gerne vil lære en masse. Jeg søger en
bog om ting jeg kan lære hende, da jeg ikke kan gå på skole med hende da jeg
er gangbesværet..
Er der nogen der kan hjælpe mig.
MVH
Dagny

Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-04-03 21:40

"Dagny Christensen" <dagny.christensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bog om ting jeg kan lære hende, da jeg ikke kan gå på skole med hende da

Herligt med alle de hvalpeejere, jeg er ejer af en fantastisk Border Collie
på 5 mdr. det er en herlig tid. Jeg har været med her i gruppen et stykke
tid og har fået mange gode ideer, og ikke mindst gode råd. Velkommen til dig
og din hund.
Der findes nogle bøger som omhandler lydighedstræning, dette af den
almindelige slags. Jeg kan varmt anbefale klikkertræning, en fantastisk bog
er Klikkertræning for dig og din hund, den kan købes hos www.canis.no eller
lånes på biblioteket.

Generelt er der næsten ingen grænser for hvad din hund kan lære,
klikkertræning vil være et godt værktøj til indlæring af forskellige
øvelser.

MVH

Henrik Hansen
Borderen Mille

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-04-03 10:40

> [...]
> bog om ting jeg kan lære hende, da jeg ikke kan gå på skole med hende da

Hej Dagny

Nu er det jo ikke let at dømme, hvor meget dit gangbesvær ville genere dig i
at gå på skole med din hund. Hvis klubben som du eventuelt skulle træne i,
var forberedt, så kunne det måske planlægges, så der blev taget specielle
hensyn til dine problemer, således du ikke risikerede at komme til at stå
længe, gå langt, eller der blev sat noget op, som kunne aflaste dig, så du
måske kunne sidde mellem øvelserne, så du kun var oppe medens det var din
hund, der var i focus. Meget kan lade sig gøre, jeg har bl.a. set en dame
træne hyrdehund, selv om hun sad på en trehjulet elknallert, det gik fint ud
over græsmarken. Din hund vil også have gavn af at komme ud mellem andre
hunde, og selvfølgelig vil du også selv have glæde af at komme ud mellem
andre hunde gale mennesker

M.V.H.....Benny..