2,2 GH Celeron m. DDR- + ED ram sokler
Fra : Henrik Olsen

Dato : 05-04-03 17:43

Måske et af de meget dumme spørgsmål, men jeg vover alligevel. Jeg bliver
mandag ejer af en Celeron 2,2 gh computer. Jeg har bedt om 512 DDR ram, men
bundkortet understøtter også SD-ram. Betyder det, at man kan kombinere disse
forskellige ram-typer, og i fald, hvad betyder det for de "huritige" (
333mhz ) DDR ram ?

Mvh
Henrik
ege@olsen.tdcadsl.dk

Fra : Martin K

Dato : 05-04-03 17:56

Henrik Olsen wrote:
> [...]
> kan kombinere disse forskellige ram-typer, og i fald, hvad betyder
> det for de "huritige" ( 333mhz ) DDR ram ?

Du kan kun bruge DDR og SD ram hver for sig. Du kan risikere både at brænde
DDR ram, SD ram og bundkort af. Det kan ikke lade sig gøre samtidig!

--
Martin K

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-04-03 19:07

Henrik Olsen wrote:
> DDR ram, men bundkortet understøtter også SD-ram. Betyder det, at man
> kan kombinere disse forskellige ram-typer

Fundet på Tomshardware:
DDR-SDRAM has another important improvement over PC133 SDRAM.
Its voltage supply is using only 2.5 V, instead of 3.3 V.

mvh
Henning