Udtræk til variabler med idfeltet som navn~
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-04-03 16:48

Hej...

Jeg skal lave noget web, hvor sproget er afhængig af brugerens sessions ...
derfor makker jeg lidt med en query der kan...: Udtrække data fra en kolonne
i databasen og smide det ud i variabler der hedder det samme som id feltet i
den bestemte række.

Databasen ser ud som flg...

* id* (navn på variablen)
*da* (den danske tekst)
*no* (den norske tekst)
*se* (den svenske tekst)

Hvis "ole" logger ind bliver $_SESSION['sprog'] sat til "da" fordi ole er
dansker... Jeg vil så gerne kunne kalde en query der trækker div. tekster ud
til brug på links, knapper, osv. osv. ... for at kunne finde rundt i det
hele er en rækkes ID et navn ... f.eks. "godkend" ... jeg vil så gerne kunne
printe $godkend og få outputtet i det rigtige sprog alt afhængig af hvad
brugerens session er!

Jeg skal altså "SELECT da AS hver_enkelt_rækkes_id_felt FROM tabel"

Kan det ik' lade sig gøre ?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 06-04-03 02:55

overvej at lave din tabel som:

VariabelID PK
SprogID PK
VariabelVærdi String

Ellers skal du lave om i din kode hver gang, der kommer et nyt sprog til ..

Select VariabelVærdi
from tabelnavn
where
sprogid = 1