htmlentities på data fra db
Fra : hoaX

Dato : 05-04-03 16:23

Hey

Jeg prøver at lave et db system til at vise nyheder på min hjemmeside. Med
det nuværende system skriver jeg manuelt koden i en var, og skriver den
derefter med "echo htmlentities($var);". På den måde får jeg udskiftet æ,ø,å
og andre specialtegn med html koder, men hvordan gør jeg dette når jeg
henter data fra en db? Jeg er rimelig ny, så jeg skal have skåret alting ud
i pap

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-03 17:12

hoaX wrote:
> [...]
> hvordan gør jeg dette når jeg henter data fra en db? Jeg er rimelig
> ny, så jeg skal have skåret alting ud i pap

Det kan du gøre på samme måde:
<?pph
$result = mysql_query("SELECT * FROM table"); /* <-- Put din egen MySQL
query ind her */
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo htmlentities($row[table_felt]);
}
?>

Asger

Fra : hoaX

Dato : 05-04-03 17:52

"Asger" skrev

> [...]
> query ind her */
> while($row = mysql_fetch_array($result)) {

Det virkede ... tak for hjælpen

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk