Installation af Apache
Fra : Jimmy

Dato : 05-04-03 15:17

Hej

Jeg har en text mode RH 8.0
Der skal Apache på, men der er et hav af dependencies fejl:

Jeg har afviklet følgende for at få antallet af dependencies ned:

[root@GSM root]# rpm -Uvh apache-1.3.9-1.i386.rpm
warning: apache-1.3.9-1.i386.rpm: V3 RSA/MD5 signature: NOKEY, key ID
a3961275
error: Failed dependencies:
SysVinit-scripts is needed by apache-1.3.9-1

[root@GSM root]# rpm -Uvh SysVinit-scripts-1.04-6.i386.rpm
error: Failed dependencies:
lisa >= 3.1 is needed by SysVinit-scripts-1.04-6

[root@GSM root]# apt-get install lisa
Reading Package Lists... Done
Collecting File Provides... Done
Building Dependency Tree... Done
lisa is already the newest version.
0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 removed and 24 not upgraded.

Hvad gør man så?
(Jeg anvender apt og rpm da jeg ikke er på et specielt højt niveau indenfor
Linux)

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-04-03 15:21

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:

> [root@GSM root]# rpm -Uvh apache-1.3.9-1.i386.rpm

Uha, det var da lidt af en oldsag af en Apache du har fundet dig
der. Den ville jeg godt nok ikke installere på en Red Hat 8
maskine. Hvorfor tager du ikke den fra CD'en?

> [root@GSM root]# apt-get install lisa

Nåh, du har installeret apt-get. Jamen, så skriver du da bare 'apt-get
install apache', og er glad.

--
Jacob - www.bunk.cc
You were s'posed to laugh!

Fra : Jimmy

Dato : 05-04-03 16:12

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Uha, det var da lidt af en oldsag af en Apache du har fundet dig
> der. Den ville jeg godt nok ikke installere på en Red Hat 8
> maskine. Hvorfor tager du ikke den fra CD'en?

Tjoh - god ide.
Anede ikke der var en derpå.
Så må jeg søge lidt på google for at finde ud af at mounte mit CD-ROM-drev

> Nåh, du har installeret apt-get. Jamen, så skriver du da bare 'apt-get
> install apache', og er glad.

Også min første tanke:

[root@GSM root]# apt-get install apache
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Package apache has no available version, but exists in the database.
This typically means that the package was mentioned in a dependency and
never uploaded, has been obsoleted or is not available with the contents
of sources.list
However the following packages replace it:
httpd
E: Package apache has no installation candidate
[root@GSM root]#

Jeg forsøgte så at installere httpd, men det gjorde ingen forskel.

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-04-03 16:18

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:
> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote...
>
> Tjoh - god ide.
> Anede ikke der var en derpå.

Det er vist en Apache 2 der følger med Red Hat 8 :-|

> Så må jeg søge lidt på google for at finde ud af at mounte mit CD-ROM-drev

Jeg vil tro at 'mount /mnt/cdrom' gør tricket for dig.

> [root@GSM root]# apt-get install apache
> [ ... ]

Hmmm. Jeg har også apt-get på min Red Hat 7.3 boks, og der går det nu
meget godt:

$ apt-cache search apache
apache-manual - Documentation for the Apache Web server.
mod_dav - A DAV module for Apache.
php-imap - An Apache module for PHP applications that use IMAP.
mod_put - A module which implements the PUT and DELETE methods for Apache.
php-ldap - A module for PHP applications that use LDAP.
mod_ssl - Cryptography support for the Apache Web server.
apacheconf - Apache configuration tool
apache - The most widely used Web server on the Internet.
mod_roaming - Enables Netscape Communicator roaming profiles with Apache.
apache-devel - Development tools for the Apache Web server.
asp2php - Converts WWW Active Server Pages to PHP pages
auth_ldap - This is an LDAP authentication module for Apache.
php - The PHP HTML-embedded scripting language. (PHP: Hypertext Preprocessor)
mod_python - An embedded Python interpreter for the Apache Web server.
php-pgsql - A PostgreSQL database module for PHP.
mod_perl - An embedded Perl interpreter for the Apache Web server.

Prøv lige at lave en 'apt-get update' og se om det ikke går bedre
bagefter.

--
Jacob - www.bunk.cc
Dinner is ready when the smoke alarm goes off.

Fra : Jimmy

Dato : 05-04-03 18:33

> Det er vist en Apache 2 der følger med Red Hat 8 :-|

CD-ROM-drev

> Jeg vil tro at 'mount /mnt/cdrom' gør tricket for dig.

Jep.
Tak.

> Prøv lige at lave en 'apt-get update' og se om det ikke går bedre
> bagefter.

Hjalp ikke.

Hvor på CD'erne skulle den ligge?
Jeg har kigget på CD 1-3 i RPMS men der ser ikke ud til at være noget der
hedder noget med Apache.

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-04-03 19:32

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:

> Hvor på CD'erne skulle [Apache] ligge?

Det ved jeg desværre ikke. Jeg har ikke en sæt Red Hat 8 CD'er
liggende.

Men den ligger da på
<http://mirrors.sunsite.dk/redhat/8.0/en/os/i386/RedHat/RPMS/httpd-2.0.40-8.i386.rpm>,
så den er helt sikkert også med på CD'erne.

OK - det er lidt snyd at de har kaldt pakken httpd, og ikke apache,
som den hed i tidligere versioner

--
Jacob - www.bunk.cc
Remember the... the... uhh.....