Problemer med at genskabe DB i MSSQL 7 med~
Fra : oz

Dato : 05-04-03 14:55

Hej NG

Nu er jeg på spanden....
Har lavet nyt OS system og skal til at restore mine DB på den nye MSSQL 7
server, men har ændret på sorteringen fra den tidligere serever til denne
installation, således at æøå sorteres rigtig... Så langt so godt, men nu er
problemet når jeg vil restore/genskabe mine DB den kommer med følgende fejl:

Could not attach the database because the character set, sort order, or
Unicode collation for the database differs from this server.
Warning: sort order 52 in database differs from server sort order of 81.
Warning: Unicode comparison flags 196609 in database differs from server
Unicode comparison flags of 196608.
Warning: sort order 52 in database differs from server sort order of 81.
Warning: Unicode comparison flags 196609 in database differs from server
Unicode comparison flags of 196608.

Hvad gør jeg nu???

Gode råd er meget velkomne...

PÅ forhånd tak

Oz

Fra : oz

Dato : 05-04-03 18:07

"oz" <nospam_gonzo@strike-team.com> skrev:

> Nu er jeg på spanden....

Det skal jeg love for .... =(

> [...]
> Warning: sort order 52 in database differs from server sort order of 81.
> Warning: Unicode comparison flags 196609 in database differs from server

Fandt dette link på nettet:
http://www.websense.com/support/knowledgebase/display.cfm?id=591

Det tyder ikke godt, hvad gør man så?? hvis man gerne vil bibeholde den nye
MSSQL server og den nye sort order??

Vi scripts? og så importe data? eller giver det bare samme problem?? Nogle
gode forslag?

Oz

Fra : Steffen Lieberkind

Dato : 20-04-03 22:44

> Det tyder ikke godt, hvad gør man så?? hvis man gerne vil bibeholde den
nye
> MSSQL server og den nye sort order??

Bare en tanke ... sæt sortorder m.v. på den nye som det var på den gamle,
dernæst restore, og derefter ændre sortorder igen?

Hilsen
Steffen

Fra : oz

Dato : 24-04-03 14:46

"Steffen Lieberkind" <stef--lieberkind.dk ( erstat -- med @ og slet denne
parantes )> skrev:

> Bare en tanke ... sæt sortorder m.v. på den nye som det var på den gamle,
> dernæst restore, og derefter ændre sortorder igen?

Så vidt jeg ved er det ikke lige sådanne til at ændre, da sortorder vælges
under instalationen af MSSQL7 og efterfølgende ikke kan ændres... Men det
kan da være jeg tager fejl så vil jeg da meget gerne vide hvordan jeg retter
det....

Oz

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-04-03 23:21

oz wrote:

> Så vidt jeg ved er det ikke lige sådanne til at ændre, da sortorder vælges
> under instalationen af MSSQL7 og efterfølgende ikke kan ændres...

Korrekt.

> Men det kan da være jeg tager fejl

Næ, det gør du ikke.

> så vil jeg da meget gerne vide hvordan jeg retter det....

Den hårde måde:
1 - Generer script af hele databasen, og gem det.
2 - Eksporter data til eksempelvis access (via DTS)
3 - Køre en rebuildm og sæt den korrekte sorteringsorden (ændrer godt nok
sorteringsorden, men databaser 'mistes')
4 - Opret din database og kør scriptet fra 1 -
5 - Importer data fra 2 med DTS.
6 - Når du har dine data på plads, kan du slette database- og log-filer fra
den gamle db.

Stig Johansen