Lige efter bogen - eller hvad?
Fra : Niels Steg

Dato : 21-03-01 19:43

Hejsa

Et mindre problem jeg ikke lige kan se mig ud af:

Udskrift med Response.Write af query

Select * from tekster Where (kategori =7) and
(Contains(data,'primeminister')) Order By Dato DESC

Fejlmeddelelse

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi
der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "(kategori =7) and
(Contains(data, 'primeminister'))".

Jeg har brugt konstruktionen fra ASP 3.0 Programmers Reference (s 988)
som ser således ud.

WHERE (size > 5000) AND (contains (content, 'Apples'))

Håber nogen ser bedre end mig..

* Niels Steg *
* www.steg.dk *

Fra : Hendrik Hansen

Dato : 21-03-01 19:51

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message
> WHERE (size > 5000) AND (contains (content, 'Apples'))
>
> Håber nogen ser bedre end mig..

CONTAINS er en SQL Server freetextsearch funktion - derfor får du svært ved
at bruge den op imod Access. Du skal nok kigge på noget "content LIKE
'%Apples%'" istedet for.

MVh. Hendrik

Fra : Niels Steg

Dato : 21-03-01 20:22

"Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
svært ved
> at bruge den op imod Access. Du skal nok kigge på noget "content LIKE

Det hjalp, men den finder ingen data, og jeg søgte endda på et ord jeg
ved ligger forrest..

Den nye select ser således ud..
Select * from tekster Where (kategori =7) AND (data LIKE 'barak') Order
By Dato DESC

Jeg prøvede at fjerne ' ' rundt om søgeordet, men det gav en "for få
parametre" fejl

Har du nogen gode ideer til den?

Niels

Fra : Jesper Jørgensen

Dato : 21-03-01 20:40

Du skal have "%" i begge ender som Hendrik skrev!
....AND (data LIKE '%barak%') Order...

Jesper

Fra : Niels Steg

Dato : 21-03-01 21:07

"Jesper Jørgensen" <jesperfj@image.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal have "%" i begge ender som Hendrik skrev!
> ...AND (data LIKE '%barak%') Order...

Bingo..

Tak Hendrik og Jesper.

Jeg går aldrig på arbejde mere, man bliver så træt, at man ikke ser det
der ligger lige foran

Niels