Teste ram i bærbare
Fra : MaRk

Dato : 05-04-03 12:03

Hej

Har en ny bærbar hvor jeg lige har købt extra ram til. win xp siger der
mangler en fil når jeg sætter den i.

Nogen måde jeg kan teste blokken for at være defekt på (udover sætte det i
en anden maskine) har hørt om et lille util til det?

Hvor finder jeg det og hvordan bruger jeg det??

Mvh
Mark

Fra : Leony

Dato : 05-04-03 17:26

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> Har en ny bærbar hvor jeg lige har købt extra ram til. win xp siger
> der mangler en fil når jeg sætter den i.

Hvilken fil mangler den?

> Nogen måde jeg kan teste blokken for at være defekt på (udover sætte
> det i en anden maskine) har hørt om et lille util til det?

Memtest86 er oftest brugt i disse situationer.

> Hvor finder jeg det og hvordan bruger jeg det??

Du finder det her:
http://www.memtest86.com/

Mht brugen:
Download zip-filen.
Åbn den mappe du får, klik på install.bat
Genstart din computer.

Du kan også downloade et iso, som fremstiller en bootbar cd, hvis du
foretrækker dette i stedet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/