Skalare
Fra : Charlie

Dato : 05-04-03 09:48

Jeg fodrede i går med frosne røde myggelarver. Efter 1 time så jeg noget
hænge ud af gattet på begge min skalare. De andre fisk var vilde med at
spise af udhænget. Den ene døde hurtigt, men den anden lever endnu og har
det ikke for godt. Har de forædt sig eller er der noget andet galt ? De
andre fisk har de fint.

Charlie

Fra : jabbe

Dato : 05-04-03 11:51

Jeg har ladet mig fortælle at Røde myggelarver indeholder meget
forurening...
Jeg ved ikke om dette er rigtigt men sorte myggelaver skulle være meget
bedre.....

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-04-03 11:59

jabbe <jabbe@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1Ayja.3559$y3.586093@news010.worldonline.dk...
> Jeg har ladet mig fortælle at Røde myggelarver indeholder meget
> forurening...
> Jeg ved ikke om dette er rigtigt men sorte myggelaver skulle være meget
> bedre.....

Skalarer plejer ikke at være så følsomme over for den slags foder, men
at begge to får
en udskydning af tarmen kan tyde på mange andre ting.

Det hjælper ikke ret meget at give fiskene et sundt foder en gang om
ugen eller sjældnere, det er den
daglige fodring der er den absolut vigtigste. Der er mit spørgsmål i
første omgang. hvad fodrer du med i det
daglige?? Hvis det er tørfoder, så skal du være opmærksom på at ikke
alt er af lige god kvalitet, og at de vitaminer
som er i foderet, med tiden forsvinder. Og tørfoderet derved kan have
samme næringsindhold som en fransk kartoffel.
Og hvem kan leve i dage, uger og måneder på franske kartofler?

Den fisk som endnu ikke er død, skla du ikke regne med kan komme sig.

Carsten

Fra : Charlie

Dato : 05-04-03 17:20

Jeg fodrer med tetramin og tetrarubin og lidt mallepiller. ca hver 3. dag
½-1/1 firkant rødemyggelarver. Jeg køber foder i små bøtter for at undgå at
det bliver dårligt. Jeg ved heller ikke om det er myggelarverne der har
gjort det, men det kom 1 time efter og kun de sorte skalare. den ene lever
endnu, skal jeg aflive den eller se tiden an ?

Charlie