Nybegynder - Diverse spørgsmål
Fra : Jimmy

Dato : 05-04-03 09:46

Hej

1)
print "Hello world";

og

Print "Hello world";

Jeg foretrækker at skrive med stort begyndelsesbogstav, men al kode jeg ser
er med småt.
Hvad er ulempen ved at gøre som jeg?

2)
Findes der en Apache-RPM til RedHat 8.0, som man blot kan installere?
Jeg fandt en men var ude i et helvede af dependencies og måtte til sidst
give op.

(Lige nu mangler RPM SysVinit-scripts på trods af at jeg har den nyeste
SysVinit)

3)
require ("/udenfor_web/aabn_db.php");

Ovenstående kaster fejl men det virker, hvis jeg erstatter der første "/"
med "..".
Kan man ikke anvende require med / ?

Mvh
Jimmy

Fra : Mads Jensen

Dato : 05-04-03 19:23

hej

> [...]
>
> og
>
> Print "Hello world";
> Jeg foretrækker at skrive med stort begyndelsesbogstav, men al kode jeg

Væn dig til det første. Dels bliver koden pænere, brug hellere indrykninger,
hvis det er overskuelighed, du vil have.
For det andet, kunne det jo også resultere i fejl, hvis du begynder på andre
programmeringssprog/scriptsprog. Sidst er der heller ingen rigtige
programmører, der anvender s

> [...]
> give op.
>
> (Lige nu mangler RPM SysVinit-scripts på trods af at jeg har den nyeste

Skal jeg ikke kunne sige, men har hørt, at man skal holde fingrene væk fra
Apache 2 til at starte med. Den er jo stadig beta, og indeholder fejl! (med
risiko for at blive flamet!).
Prøv at kigge lidt på www.apache.org Der burde da være noget, der er til at
gå til!
Linux folk må kunne hjælpe dig her

> [...]
> require ("/udenfor_web/aabn_db.php");
>
> Ovenstående kaster fejl men det virker, hvis jeg erstatter der første "/"
Jo, men filen skal være til stede. Test evt. først med file_exists(); og
hvis den returnere TRUE, skulle det virke!

/mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk

Fra : Peter Binderup

Dato : 06-04-03 20:01

"Mads Jensen" <astrup_jensen.NOSPAM@hotmail.com> wrote in message news:b6n6v3$853$1@sunsite.dk...
> Skal jeg ikke kunne sige, men har hørt, at man skal holde fingrene væk fra
> Apache 2 til at starte med. Den er jo stadig beta, og indeholder fejl! (med
> risiko for at blive flamet!).

ikke flame - men Apache 2 er ikke beta men produktionsklar. Problemet ligger i at PHP ikke er optimeret til at fungere 100% under
Apache 2 grenen.

Jeg har dog brugt Apache 2 og PHP på min Redhat 8 boks, og jeg har ikke oplevet at nogle af mine gamle ikke længere skulle virke.

Men for at jeg kunne få MySQL til at virke sammen med PHP så måtte jeg hente nogle filer uden om RPM da de ikke helt virker som de
skal (jeg brugte en port af apt-get til redhat for at hente de filer jeg manglede)

/Peter

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 07-04-03 11:40

Jimmy wrote:

> 2)
> Findes der en Apache-RPM til RedHat 8.0, som man blot kan installere?
> Jeg fandt en men var ude i et helvede af dependencies og måtte til sidst
> give op.

Prøv:
Menu -> System settings -> Packages
Sæt flueben ud for web server (du kan evt konfigurere mere hvis du
trykker på details).

--
/kenne
Undgå fagudtryk og sjældne fremmedord, ellers risikerer du,