Intel eller Tbrid
Fra : Søren Olesen

Dato : 21-03-01 17:29

Hejsa.

Jeg skal have ny pc, men hvad skal jeg købe ?
DEt jeg forventer af min pc er:

Hurtig
Stabil

Faktisk ikke meget til spil, men mere større udregninger med grafik / Seti.

Hvor vil jeg få det bedste resultat ? Og hvad vil være det billigste ?
Hvad med en dual ? da athon er kommet med deres dual ?
og hvor meget ram ?

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-03-01 19:11

"Søren Olesen" <news@sark.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor vil jeg få det bedste resultat ? Og hvad vil være det billigste ?
> Hvad med en dual ? da athon er kommet med deres dual ?

Tja. Nu siger du jo ikke helt præcist hvad du skal bruge den til. Skal du fx
have en server er 2x Pentium Pro på dual motherboard den bedste løsning til
prisen.
Skal den være stabil - heh - så er der jo den evindelige diskussion med VIA
chipsets. Jeg har selv t-bird som kører derud med ingen stabilitets
problemer overhovedet. Så om det et problem i dag, kan jeg ikke sige. Men
Intel er i hvert fald som udgangspunkt stabilt.

Men i dag er det nok nærmest en smagssag. Hurtig processor og 256 mb ram.

Dual motherboards - tjaa. Win NT og Win2k understøtter dette, men jeg tror
ikke WinME kan klare det.

Mvh. Peter Jensen - håber du kan bruge det til noget.

Fra : DWM.

Dato : 21-03-01 20:22

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> skrev i en meddelelse news:99aqrj$ckj$1@news.cybercity.dk...
> Dual motherboards - tjaa. Win NT og Win2k understøtter dette, men jeg tror
> ikke WinME kan klare det.

Det kan det.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS. No it´s not my real emailadress

Fra : mohr

Dato : 22-03-01 08:58

"DWM." <no.email.adress@for.you.duh> wrote:

> Det kan det.

Nej!
WinME understøtter dual-cpu på samme måde som Win95/98 og dos - det
virker fint, men det er *kun den ene cpu* som benyttes.

W2K understøtter multi-cpu'er, men altså ikke Win9x/ME.

/mohr

Fra : DWM.

Dato : 22-03-01 16:35

"mohr" <mmohr@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:8eiu6.2156$t_.104319@news101.telia.com...
> Nej!
> WinME understøtter dual-cpu på samme måde som Win95/98 og dos - det
> virker fint, men det er *kun den ene cpu* som benyttes.

Underholdende. Det virker ellers fint ifølge min kammerat som har Dual P2.

Fra : Rune

Dato : 22-03-01 21:00

"DWM." <no.email.adress@for.you.duh> skrev i en meddelelse

> Underholdende. Det virker ellers fint ifølge min kammerat som har Dual P2.

Heh, prøv at få ham til at skifte til W2k og se hvad han siger til det.....

Fra : DWM.

Dato : 22-03-01 21:10

"Rune" <rune183@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:99dlnk$1jq7$1@news.cybercity.dk...
> Heh, prøv at få ham til at skifte til W2k og se hvad han siger til det.....

Jeg har lige modtaget mail fra ham for 5 minutter siden. Han påstår stadig
hårdnakket at det understøtter dual. Men jeg fandt en lille side på nettet som
han skal læse.
Og mig som troede at han var klar over hvad hans operativsystem kan......

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 22-03-01 21:13

>Underholdende. Det virker ellers fint ifølge min kammerat som har Dual P2.

WinME virker fint selvom man har en dual maskine. Det bruger bare kun
en CPU.
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : izy

Dato : 22-03-01 22:20

"Rasmus Waehrens" <rw@_NOSPAM_hestefest.dk> skrev i en meddelelse

> WinME virker fint selvom man har en dual maskine. Det bruger bare kun
> en CPU.

Jeg har ellers hørt at at man godt kunne bruge dual i WinME.

Selvom man bruger WinME får man så ikke fuld udbytte af dual i spil og
programmer ?

--
izy
izy@city.dk

Fra : DWM.

Dato : 22-03-01 22:22

"izy" <izy@city.dk> skrev i en meddelelse news:99dqa4$1spd$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har ellers hørt at at man godt kunne bruge dual i WinME.
>
> Selvom man bruger WinME får man så ikke fuld udbytte af dual i spil og
> programmer ?

Kun hvis de er lavet til at understøtte dual. Pt mener jeg kun at det er
Quake 3 der understøtter dual når vi snakker spil. Jeg kan selvfølgelig
tage fejl.

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 25-03-01 11:24

>Kun hvis de er lavet til at understøtte dual. Pt mener jeg kun at det er
>Quake 3 der understøtter dual når vi snakker spil. Jeg kan selvfølgelig
>tage fejl.

Nope, hvis man kører WinME vil man _aldrig_ bruge mere end en
processor. Selvom man kører Quake 3 (vist det eneste spil, der
understøtter dual), PhotoShop, 3D Studio etc.