Spørgsmål: Athlon varme og DDR-ram
Fra : Per jensen

Dato : 04-04-03 19:56

Spørgsmål 1:
Er det normalt at ens athlon 1333mhz er på omkring de 50grader og hvad
er den højeste temperatur den kan tåle?

Spørgsmål 2:
Jeg har et Biostar M7MIA-R bundkort der understøtter op til 2100ddr
ram(266mhz). Jeg har undersøgt at 2100ddr og 2700 koster næsten det
samme, er det muligt at bruge 2700 i mit bundkort. Det er mere for at
så vil det også være en invistering man kan bruge på et senere
bundkort.

MHV
-Simon

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-04-03 21:20

Per jensen wrote:

> Er det normalt at ens athlon 1333mhz er på omkring de 50grader

Ja, alt afhængig af hvor effektiv køling man har, så ligger sådan en fætter
typisk mellem 50 og 60 grader.

> og hvad
> er den højeste temperatur den kan tåle?

Det er vist omkring 90 grader. Bare rolig. Den har det fint så længe den er
stabil.

> [...]
> samme, er det muligt at bruge 2700 i mit bundkort. Det er mere for at
> så vil det også være en invistering man kan bruge på et senere

Ja, det burde* der ikke være problemer med. At RAM'en er hedder PC2700
istedet for PC2100 betyder bare at den kan klare højere hastigheder.

--
Lars