Valg af hestetrailer
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-04-03 18:51

Jeg overvejer at købe en hestetrailer hovedsageligt til min kones 180 cm
"lille" hest..

Hvilken skal man vælge?
Hvilke skal man holde sig fra?
Hvilke ligger godt på vejen og hvilke gør ikke?

Kom gerne med alle jeres erfaringer.

Jeg kan nævne, at jeg overvejer:
Mustang
Humbaur Cleon
Brenderup Royal

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 04-04-03 19:01

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> wrote:

>Kom gerne med alle jeres erfaringer.

Jeg har prøvet "Kyllingekarren" men ikke med kyllinger i. Den var ikke
rar at køre med. Har nu Brenderup Favorit som ligger tæskegodt på
vejen. Man kan køre som et svin uden slinger. Senest har vi fundet ud
af at vi slet ikke behøver en trailer. Vi rider nemt 70 Km og får en
herlig tur ud af det i stedet.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-04-03 19:42

In article <hthr8vkugfdm3sbr0f4p5p775evdel9o43@4ax.com>, Ole Braad-Sorensen wrote:

> [...]
> vejen. Man kan køre som et svin uden slinger. Senest har vi fundet ud
> af at vi slet ikke behøver en trailer. Vi rider nemt 70 Km og får en

Hvor lang tid tager det så ?
en hel dag ?

JonB

Fra : dorthe jensen

Dato : 04-04-03 20:23

Hej Morten
Jeg har haft en Brenderup favorit, den var fin at køre med, men i de gamle
modeller er der træbund og det er et rigtig træls arbejde at skulle til at
skifte bund. Jeg ved ikke hvilken bund der ligger i de nye trailere fra
brenderup, men det er værd at undersøge.
Jeg ville købe en humbaur, sådan en har min søster den er lavet i glasfiber
og det skulle holde noget bedre, jeg syntes også stadig at den er til
rimelige penge i forhold til fx brenderup og andre kendte mærker. Den min
søster har har sælger lovet at hun ikke skal lave bund i de første mange år
hvis hun kommmer til det.
Jeg kan anbefale at du prøver at ringe og snakke med kongeå trailercenter,
de har mange forskellige mærker så de vil kunne hjælpe dig med at finde det
mærke som er bedst til jer.
Den er forresten også stor indeni så jeg tror at den store hest vil føle sig
godt tilpas derinde.

venlig hilsen Dorthe

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 04-04-03 21:28

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

>Hvor lang tid tager det så ?
>en hel dag ?

Narj, vi gør det på 7 timer (strand-ridning) ...
Bagefter træner vi så nogle heste der er blevet for tykke

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 04-04-03 21:45

:

> Hvor lang tid tager det så ?
> en hel dag ?

(klip)

Næppe i det tempo som Ole rider i.......*GGG*

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 05-04-03 07:09

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

>Næppe i det tempo som Ole rider i.......*GGG*

Hov! En som kender mig ???

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-04-03 17:59

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet "Kyllingekarren" men ikke med kyllinger i. Den var ikke
> rar at køre med. Har nu Brenderup Favorit som ligger tæskegodt på
> vejen. Man kan køre som et svin uden slinger.

Hvordan er Variant?

Det er nogle år siden har sidst har kørt med sådan en, men der var mine
erfaringer at Variant variere.

En begyndte at slingre med 70 km/t ned af en mindre bakke..

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-04-03 20:31

In article <b6n29m$87m$1@sunsite.dk>, Morten Fruergaard wrote:

> Hvordan er Variant?
>
> Det er nogle år siden har sidst har kørt med sådan en, men der var mine
> erfaringer at Variant variere.
>
> En begyndte at slingre med 70 km/t ned af en mindre bakke..

Jeg vil foreslå at du prøver hesten i traileren. Simpelthen tag
hesten med der ud. Evt. 2 heste. Læs dem ind i traileren og kør
en tur med dem.

JonB

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-04-03 21:18

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil foreslå at du prøver hesten i traileren. Simpelthen tag
> hesten med der ud. Evt. 2 heste. Læs dem ind i traileren og kør
> en tur med dem.

Det er en mulighed...

Men hvis der nu var nogle herinde, som kunne sige, at den og den trailer,
skal jeg holde mig langt væk fra, ville det jo hjælpe mig en del...

Der findes trods alt mange forskellige mærker, der har næsten lige så mange
forskellige modeller.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-04-03 22:17

<Hej Morten,
Et godt råd fra mig - "køb en Gaupen trailer"
Den er bygget til de norske fjelde, dvs. robust bygget iforhold til mange
andre mærker. Det betyder ligeledes den ligger kanon på vejen. Mange vælger
den fra pga. den robuste udseende. Jeg købte min hos Kongeåens
trailerudlejning. Ring evt. til den for mere information.
Held og lykke
MVH Anika
Morten Fruergaard <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b6kgvd$em9$1@sunsite.dk...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-04-03 07:58

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvilken skal man vælge?
> Hvilke skal man holde sig fra?
> Hvilke ligger godt på vejen og hvilke gør ikke?

Vi har haft en Brenderup, kan det mon passe den hed Favorit.
Det var en 1500/875 kg. Den var vi meget glade for. Den var meget god at
køre med.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : NejdogBrunett

Dato : 13-06-03 19:43

"Morten Fruergaard" skrev d. 04-04-03 18:51 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvilken skal man vælge?
> Hvilke skal man holde sig fra?
> Hvilke ligger godt på vejen og hvilke gør ikke?

Jeg har en Brenderup trailer til salg. Jeg har nemlig også selv en hest
på 1,80, så jeg ved, at hesten kan stå derinde. Den vejer 1900 kg total,
og må laste 1200 kg. Der kan stå to heste i. Den har fået ny bund, nye
lygter, ny sidedør, nyt skillerum, nye bremser, ny tilkobling. Den er
fra 84, og synet i januar.

Pris: 19500,-

Skriv endelig, hvis du/i vil høre nærmere. På i-love-myself@ofir.dk.

Mvh Mie

http://www.kandu.dk/

Fra : NejdogBrunett

Dato : 13-06-03 19:47

Fra : Anet

Dato : 23-06-03 08:57

> cm

(klip)

Jeg lånte min vennindes Gaupe trailer til min tidligere hest som var 165 cm
i stang og i bygning stor og kraftig. Det var en dejlig trailer og den lå
rigtig godt på vejen. Der var fin plads i den og så virkede den som en stærk
og stabil trailer.
Men jeg går også nu så småt og kigger på trailer men den jeg skal bruge nu
skal være til 2 islændere og må ikke veje alt for meget da vi har en mindre
bil. Men jeg undersøger også markedet hist og her.

--
~Hilsen
Annette~