Hadeliste
Fra : Morten Jes Lehrmann

Dato : 04-04-03 16:34

Er der nogen, som har URLs til sider, hvor man bliver henvist til
at hente en gammel browser, som fx IE, selvom man kommer med en
topmoderne ikke-IE browser.

Eksempler:
http://bonaparte.dk/
http://www.pensam.dk/
http://www.fredgaard.dk/
http://www.kortal.dk

Mvh
Morten

--
Sent from a 100% Microsoft free computer -o)
SuSE 8.0 Linux /\

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 04-04-03 17:21

Morten Jes Lehrmann wrote:

> Eksempler:
> http://bonaparte.dk/
> http://www.pensam.dk/
> http://www.fredgaard.dk/
> http://www.kortal.dk

http://www.dba.dk kan jeg lige huske.

Fredgaards er slem, føj hvor elendigt webdesign. Yak.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-04-03 18:45

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev :

>http://www.dba.dk kan jeg lige huske

I Opera og Mozilla til en vinduerbrowser fungerer dba da fint
nok.

Så det må være »før i tiden« eller et linuxproblem(?)

Fra : andy

Dato : 04-04-03 20:15

Knud Gert Ellentoft wrote:

> I Opera og Mozilla til en vinduerbrowser fungerer dba da fint
> nok.
>
> Så det må være »før i tiden« eller et linuxproblem(?)

Den virker også i linux for mig med mozilla 1.0.1 selv om den siger den
ikke gør.

Fra : andy

Dato : 04-04-03 22:15

andy wrote:

> Den virker også i linux for mig med mozilla 1.0.1 selv om den siger den
> ikke gør.

dette er midt bidrag
http://zone.msn.com/secure/signup_browser.asp

MSN Gaming Zone

Browser not fully supported
If you are seeing this page, we have detected that the browser you are
using is unable to render Zone.com correctly. To play on Zone.com you
need a computer running Windows95 or greater and we recommend either
Microsoft Internet Explorer 4.0 or greater, or Netscape 6.2.3. The Zone
is best viewed with Internet Explorer. To get the latest version, please
select the free download link below.

Get Microsoft Internet Explorer

Note that some games may not function properly with Netscape 6. If you
do not want to upgrade your browser, you can still use Zone.com, however
some pages may not render properly and some games may not function
properly. To return to Zone.com without upgrading your browser, click here.

Go back

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 05-04-03 17:06

Knud Gert Ellentoft wrote:

> I Opera og Mozilla til en vinduerbrowser fungerer dba da fint
> nok.

Mozilla virker også fint nok her i Linux.

> Så det må være »før i tiden« eller et linuxproblem(?)

I Konqueror får jeg at vide at jeg skal hente seneste IE6 for at vise den
optimalt... jeg får næsten lyst til at skrive til dem at jeg nu har hentet
IE6, men at jeg ikke kan installere den på min Linux-box

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-04-03 16:51

Martin L. Johansen wrote:
> Fredgaards er slem, føj hvor elendigt webdesign. Yak.

Prøver man at sende dem en mail, fremkommer denne
fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'
Permission denied
/iframe/kontakt_fredgaard.asp, line 47

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-03 21:38

Morten Jes Lehrmann skrev:

> Er der nogen, som har URLs til sider, hvor man bliver henvist til
> at hente en gammel browser, som fx IE, selvom man kommer med en
> topmoderne ikke-IE browser.

<http://www.ankiro.dk/>

IE og Netscape 4(!) for siden serveret med css - andre browsere får
siden totalt uden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-04-03 10:19

In dk.edb.internet.software.browser, Morten Jes Lehrmann <mle000
@lehr.dk> says...

http://www.virtualdating.dk

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-03 21:40

Jesper G. Poulsen wrote:
> http://www.virtualdating.dk

Virker fint med Mozilla 1.3, hvis man lige trykker
på linket:

If you believe your browser does meet the requirements click here,
although we cannot guarantee an error free experience.

Det er dog alligevel det ringeste webdesign alligevel.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-04-03 01:58

On Sat, 5 Apr 2003 22:40:12 +0200, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote:

>If you believe your browser does meet the requirements click here,
>although we cannot guarantee an error free experience.

Selvom beskeden sikkert er høfligt ment, og designeren har tænkt, at
det er langt bedre end enten at afvise eller ikke at advare, så får
det mig alligevel til at føle, som om dørmanden ved indgangen på et
diskotek siger til mig: "Med det dér fjæs får du s'gu ikke meget
held... men det er selvfølgelig dit eget problem."

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-03 08:00

In dk.edb.internet.software.browser, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@removespamfilterpc.dk> says...
> Det er dog alligevel det ringeste webdesign alligevel.

Det er for poppet og umuligt at finde rundt i. Men der er tilgengæld
ingen popup-rekvalmer. Disse strider imod sitets politik. Mere af det,
tak

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-04-03 15:13

Morten Jes Lehrmann <mle000@lehr.dk> posting:

>Er der nogen, som har URLs til sider, hvor man bliver henvist til
>at hente en gammel browser, som fx IE, selvom man kommer med en

http://www.jyskordbog.dk/ordbog/ (og de har fået at vide, at det
ikke holder)

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-04-03 18:38

Morten Jes Lehrmann <mle000@lehr.dk> posting:

>Er der nogen, som har URLs til sider, hvor man bliver henvist til
>at hente en gammel browser, som fx IE, selvom man kommer med en
>topmoderne ikke-IE browser.

En anden ting: Hvor mange har så faktisk brokket sig over det på de
forskellige sites? Normalt brokker jeg mig, når sådan noget fusk
sker.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 05-04-03 18:47

Christian Bohr-Halling wrote:

> En anden ting: Hvor mange har så faktisk brokket sig over det på de
> forskellige sites? Normalt brokker jeg mig, når sådan noget fusk
> sker.

Jeg har brokket mig 2 gange, 1 gang på hver site. Det var DBA samt Midtdata.
Begge gange intet svar... og heller ingen ændringer på sitet.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-03 13:50

Christian Bohr-Halling skrev:

> En anden ting: Hvor mange har så faktisk brokket sig over det
> på de forskellige sites? Normalt brokker jeg mig, når sådan
> noget fusk sker.

Jeg henvendte mig til Ankiro da jeg opdagede hvordan deres side så
ud. De svarede dagen efter at det var korrekt at de browsersniffede
og at de ikke fandt det nødvendigt at tage hensyn til andet end IE
(eller med deres ord: "udvikle til browsere der benyttes af
under 1% af brugerne").

Jeg fik i øvrigt også følgende lidt underholdende/skræmmende
kommentar:

bq1:
I øvrigt er jeg uenig med dig i din betragtning om at Mozilla og
Opera er de browsere der har den bedste CSS-understøttelse. Jeg har
ikke den store erfaring med Opera, men i hvert fald Mozilla har
stadig voldsomt mange CSS-bugs, som IE ikke døjer med i samme grad.
#

Det lykkedes ikke at få uddybet hvad alle disse "bugs" i Mozilla
skulle bestå i.

Tilabe til dit spørgsmål: Generelt henvender jeg mig til et website
hvis layout eller funktionalitet er væsentligt ringere med en ikke-
IE-browser end med IE. Jeg henvender mig dog normalt ikke til
mindre eller private sites.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-04-03 14:47

On Sun, 06 Apr 2003 14:49:50 +0200, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:

>(eller med deres ord: "udvikle til browsere der benyttes af
>under 1% af brugerne").

Man kan jo diskutere om hvorvidt, "ret, reload, ret, reload..."
egentlig er omfattet af begrebet "at udvikle" :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-03 20:46

In dk.edb.internet.software.browser, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> says...
> (eller med deres ord: "udvikle til browsere der benyttes af
> under 1% af brugerne").

Tja, jeg har valgt at boycot'e steder som ikke _vil_ understøtte det
frie valg.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-04-03 23:35

On Sun, 6 Apr 2003 21:45:37 +0200, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Tja, jeg har valgt at boycot'e steder som ikke _vil_ understøtte det
>frie valg.

Omvendt set havde de vel afskrevet dig på forhånd, så hvad lige præcis
det angår, kan du vel gøre præcis hvad, du har lyst til :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-03 15:03

In dk.edb.internet.software.browser, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
says...
> Omvendt set havde de vel afskrevet dig på forhånd, så hvad lige præcis
> det angår, kan du vel gøre præcis hvad, du har lyst til :)

Jeg undlader naturligvis ikke at fortælle dem det

Fra : JAM

Dato : 08-04-03 08:54

> En anden ting: Hvor mange har så faktisk brokket sig over det på de
> forskellige sites? Normalt brokker jeg mig, når sådan noget fusk
> sker.

Københavns Kommunes hjemmeside www.kk.dk så ikke særligt godt ud i Opera 6
for et års tid siden. Jeg gjorde dem opmærksom på det, fik svar samme dag at
de ville rette det. En uge efter var det rettet. Imponerende.

Mvh
Jakob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-04-03 09:09

JAM skrev:

> [...]
> ud i Opera 6 for et års tid siden. Jeg gjorde dem opmærksom på
> det, fik svar samme dag at de ville rette det. En uge efter

En solstrålehistorie. Godt at de også findes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma
(rettelser modtages gerne i dk.kultur.sprog)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-03 23:27

Morten Jes Lehrmann skrev:

> Er der nogen, som har URLs til sider, hvor man bliver henvist til
> at hente en gammel browser, som fx IE, selvom man kommer med en
> topmoderne ikke-IE browser.

Faldt lige over en ny til listen:

<http://www.berlingske.dk>

Den ser sådan set fin ud i Mozilla og o.k. i Opera - men går man
ind på nogle undersider crasher Opera (såvel 6 som 7). Det er
testet af flere med adressen her:
<http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=260640/> - men jeg
gætter på at problemet opstår ved flere sider.

Hvis man kigger i kildekoden til en artikel finder man mange
kommentarer som denne:

   <!-- OAS AD 'TopLeft' end ----->

Jeg vil tro at de bærer en del af skylden for Operas problemer
(kommentarer markeres med matchende par af "--" - når der er et
ulige antal er det en ugyldig kommentar)

Fra : Martin Christensen

Dato : 09-04-03 01:35

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-03 12:55

Martin Christensen skrev:

> Det er nu ikke helt sandt[1]. En kommentar starter med "<!--"
> og slutter med "-->", og inde i en kommentar må der ikke være
> to eller flere sammenhængende bindestreger.

Nej. Siden siger
"Authors should avoid putting two or more adjacent hyphens inside
comments." - det er ikke forbudt, men det er noget lettere at lade
som om det er det.

HTML-kommentarer følger syntaksen for SGML-kommentarer som er som
følger:

,----
| The definition of an SGML comment is basically as follows:
|
| A comment declaration starts with <!, followed by zero or more
| comments, followed by >. A comment starts and ends with "--", and
| does not contain any occurrence of "--".
`----

Se også
<http://www.htmlhelp.com/reference/wilbur/misc/comment.html>

> Det har i og for sig ikke noget med lige eller ulige eller
> matchende antal bindestreger at gøre.

Jo.