Prbl. Hauppauge WinTV Pci og WinXP - Lyd f~
Fra : Henrik

Dato : 04-04-03 15:35

Hej,
jeg har lige fået mig at Hauppauge WinTV pci, som jeg kører med under WinXP
på et Nforce2 bundkort. Det virker fint, men når jeg vil afslutte
programmer, så forsætter lyden fra tvkanalen (til stor irritation) - altså
uden billede.

Er der nogen der kender til problemet og hvordan løses det evt.???

Alternativt er der nogen som kender til at godt tvtuner program, som kan
køre med alle tvkort.

Pft

Henrik

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 04-04-03 16:56

Henrik wrote:

> [...]
> WinXP på et Nforce2 bundkort. Det virker fint, men når jeg vil
> afslutte programmer, så forsætter lyden fra tvkanalen (til stor

Jeg går ud fra at lyden fra tv-kortet går ind i line-in på dit lydkort. I så
fald kan du mute den under dine lydindstillinger. Stadigvæk møg irriterende
I know... jeg har nogenlunde samme problem med mit nyindkøbte TV-anywhere
fra MSI. Et kort der iøvrigt ryger direkte tilbage til forhandleren. Magen
til ustabil l*rt skal man lede længe efter.

> Alternativt er der nogen som kender til at godt tvtuner program, som
> kan køre med alle tvkort.

Prøv iuVCR: http://www.iulab.com/

Mvh
Anders

Fra : Edmund

Dato : 05-04-03 02:55

Henrik wrote:
> [...]
> irritation) - altså uden billede.
>
> Er der nogen der kender til problemet og hvordan løses det evt.???

Er det ikke kun når du lukker programmer på den hårde måde
Ctrl alt delete jobliste

Luk tv-programmet med ALT F4 i stedet

For dem der har Win98 er det faktisk en rar ting med "dit problem" for
andre programmer kan have svært ved at aktivere lyden på et tv-kort, og
så er det rart at kunne aktive det med det orginale tvprgram og så en
hård nedlukning eller hot reboot

--
Mvh Edmund

Fra : Henrik

Dato : 05-04-03 06:02

> Er det ikke kun når du lukker programmer på den hårde måde
> Ctrl alt delete jobliste
>
> Luk tv-programmet med ALT F4 i stedet

Har prøvet det hele, men intet af der virker. Har dog fundet ud af hvordan
jeg kan omgå det. Lige inden jeg skal lukke programmet, så skifter jeg input
kilde på tvkortet til s-vhs, der har jeg intet tilsluttet på, og så får jeg
min ro når programmet er lukket ned.

/Henrik