Session timeout
Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 04-04-03 14:42

Hej NG.

Har et lille problem med timeout på en session der oprettes ud
fra en DB.

Måske kan nogen hjælpe med at se problemet. Det hele ser ud til
at virke, men da jeg har sat timeout til 1 bare for at se om man
bliver redirected til login.asp efter 1 minut og dette
tilsyneladende ikke virker, ville jeg lige høre om jeg har
overset noget.

Opbygningen af mine sider ser groft sagt sådan ud.

1. login.asp
Her er en gorm med metoden GET, der sender til verify.asp

2. verify.asp

<%

Brugernavn = Request.Querystring("Brugernavn")
Password = Request.Querystring("Password")

Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
   Rs.Open "Select * From brugere Where Brugernavn='" & Brugernavn
& "' And Password='" & Password & "'", Conn

   If Rs.EOF Then

   Else

      Session("Brugernavn") = Brugernavn
      Session.Timeout = 1
      Response.Redirect ("default.asp")

   End If

%>

Fejl er en variabel der udskrives længere nede på siden hvis
ingen poster matcher det indtastede.

3. I toppen på alle sider indenfor det "lukkede" område har jeg
en include, der indeholder følgende kode:

<%
If Session("Brugernavn") = "" Then
   Response.Redirect "login.asp"
End If
%>

Som sagt, det hele virker med hensyn til at udskrive
fejlmeddelelse, redirecte hvis record indeholder de rigtige
indtastede oplysninger, men session timeout der som skrevet står
er sat til 1 ser ikke ud til at virke efter planen.
Den skal selvfølgelig være højere end en i sidste ende, men det
kunne være rart lige at se at det hele virker efter hensigten
først

Håber på lidt hjælp.

Med venlig hilsen
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 04-04-03 14:47

Det skal så lige tilføles at efter at have skrevet - dette noget
lange - indlæg var sessionen udløbet da jeg lavede en "refresh"
på siden.

Der er dog gået noget mere end bare et minut

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 04-04-03 14:55

>sessionen varudløbet da jeg lavede en "refresh"
> på siden.
>
> Der er dog gået noget mere end bare et minut

Sessionen udløber skam efter et minut, men den redirecter ikke automatisk..
først når man trykker på et link, eller på anden måde refresher, som du også
selv har fundet ud af

\Henrik

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 04-04-03 15:15

> [...]
> først når man trykker på et link, eller på anden måde refresher, som du også

Hmm, tak for responsen Henrik
Det skal dog lige siges at jeg rent faktisk "refreshede" i én uendelighed uden
resultat.

Nu har jeg sat perioden op og et ser ud til at det virker. Dog er jeg stadig i
tvivl om hvorfor den ikke virkede med et minut???

Kan det være noget på selve serveren?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-03 21:05

Thomas Møller Nexø skrev:

> Nu har jeg sat perioden op og et ser ud til at det virker. Dog
> er jeg stadig i tvivl om hvorfor den ikke virkede med et
> minut???
>
> Kan det være noget på selve serveren?

Man kan ikke sætte timeout til en mindre værdi end serverens
standard.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 04-04-03 21:31

> Man kan ikke sætte timeout til en mindre værdi end serverens
> standard.

kom igen???

<%Session.Timeout=5%>

( læs evt.
http://www.devguru.com/Technologies/asp/quickref/session_timeout.html )

\henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-03 22:14

Henrik Hejbøl Jensen skrev:

> kom igen???

Sorry - jeg tror jeg har forvekslet session- og script-timeout (pt
kan jeg heller ikke finde dokumentation for at script-timeout ikke
skulle kunne sættes lavere end en maskin-default, men jeg mener at
have læst noget lignende.

Beklager fejlen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 04-04-03 23:09

> [...]
> kan jeg heller ikke finde dokumentation for at script-timeout ikke
> skulle kunne sættes lavere end en maskin-default, men jeg mener at

Helt okay, blev bare overrasket :)

god weekend skal det lyde herfra :D

\Henrik

Fra : Thomas Møller Nexø