Mozillas "Go to URL"-menu fejler
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-03 12:23

I min Mozilla (Win2000 1.3) er der et praktisk højrekliksmenupunkt
der hedder "Go to url". Det virker fint hvis man markerer en
adresse som www.dr.dk og vælger menupunktet, men hvis man vælger
http://www.dr.dk går det galt.

I statuslinjen kan man se lidt af forklaringen - der står
"Resolving host http..." - og kort efter befinder man sig på en
hardcore pornoside.

Mærkværdigvis er der ikke noget redirect hvis man besøger
www.http.com - så vidt jeg kan regne ud skulle det vel være den
side man kommer til når Mozilla leder efter HTTP.

Men selve siden er selvfølgelig ikke Mozillas problem - det er
derimod fejlfortolkningen af adressen. Jeg prøver at lægge en
bugzillarapport ind - men er der nogen her der har oplevet noget
tilsvarende?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)