Astma
Fra : Iben Holst

Dato : 04-04-03 11:36

Hej...

Da jeg selv har skjult astma og min datter på 4 måneder derfor er disponibel
for at få astma har jeg været ved at søge på nettet for at finde en god
"opskrift" for at forebygge astma/allergi.
Jeg har fundet lidt gennem sundhed.dk, men jeg synes ikke det er
fyldestgørende (med mindre jeg ikke leder de rigtige steder?!)...
Bl.a. kan jeg ikke se nogen steder hvor højt/lavt luftfugtigheden helst skal
være i huset og hvilken temperatur der helst skal være.
Har I nogle gode links hvor jeg kan finde ovenstående eller i det hele taget
alt hvad man skal tage hensyn til ifb. med astma ...... eller kan I svare på
ovenstående ??

Iben

Fra : Maria F

Dato : 04-04-03 12:10

Hvis jeg var ig så ville jeg ringe til astma og allergi foreneingen på
43434299 (det er deres rådgivningsnr.). Der kan du ihvetfald få svar på alle
dine spørgsmål.

Nu ved jeg ikke lige hvad det er du er overfølsom over for, men der kan også
være noget med senge, dyner osv. hvis det er husstøvsmider...(er jeg selv
overfølsom over for).

Men ring til dem og få dig en snak med dem.

Med venlig hilsen

Maria

Fra : Iben Holst

Dato : 04-04-03 12:26

> [...]
> overfølsom over for).
>
> Men ring til dem og få dig en snak med dem.

Ok, tak - det er da en mulighed jeg vil gøre brug af!
I første omgang vil jeg dog helst læse, men det kan de vel også henvise til
(??) - derved opstår ofte spørgsmål og det vil være rart at være lidt
forberedt inden jeg går ind i en længere samtale.

Jeg er ikke overfølsom / allergisk over for noget, men får astmatiske anfald
når jeg får vira / infektioner som går i luftvejene.... Men derfor kan min
datter jo alligevel godt få en værre astma og/eller allergi.

Iben

Fra : Meta Dam

Dato : 05-04-03 19:20

Iben Holst skrev:
> [...]
> Har I nogle gode links hvor jeg kan finde ovenstående eller i det
> hele taget alt hvad man skal tage hensyn til ifb. med astma ......

Da der engang blev lavet en indeklimaundersøgelse af mit hjem fik jeg at
vide, at den relative luftfugtighed i et hjem bør ligge mellem 45% og 55%.
Du kan finde lidt om astma på www.copsac.dk , desværre er hjemmesiden ikke
færdig endnu. Copsac er et forskningsproject med børn af astmatiske mødre.

Meta

Fra : Iben Holst

Dato : 06-04-03 17:40

> [...]
> Du kan finde lidt om astma på www.copsac.dk , desværre er hjemmesiden ikke
> færdig endnu. Copsac er et forskningsproject med børn af astmatiske

Mange tak!

Iben

Fra : Maria F

Dato : 07-04-03 09:36