Cups sluger hukommelse
Fra : Jacob Atzen

Dato : 04-04-03 11:29

Hej NG,

Jeg har et problem med cups på min server. Den bruger lidt mere end
jeg mener er nødvendigt:

12716 root 9 0 156M 74M 1420 S 0.0 59.9 0:11 cupsd

Jeg har på fornemmelsen, at det er job historikken der gør det.

Jeg mener engang at have læst noget om, at man kunne konfigurere cups
til at slette historik ældre end x dage. Jeg synes dog ikke at kunne
finde det i dokumentationen eller på google. Har jeg overset noget?

Jacob Atzen

Fra : Claus Albøge

Dato : 04-04-03 11:45

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> writes:

> [...]
> til at slette historik ældre end x dage. Jeg synes dog ikke at kunne
> finde det i dokumentationen eller på google. Har jeg overset noget?

Mon ikke det kan klares ved at tilfoeje:

PreserveJobHistory No

til cupsd.conf ?

(man cupsd.conf for mere info)

/Claus A

Fra : Jacob Atzen

Dato : 04-04-03 12:46

csa@csa-net.dk (Claus Albøge) writes:

> Mon ikke det kan klares ved at tilfoeje:
>
> PreserveJobHistory No
>
> til cupsd.conf ?

Tjoo, men så er der slet ingen historik så vidt jeg kan læse mig frem
til. Jeg ville gerne have mulighed for at bevare historik i en periode
efter udskrivningen - og jeg mener at have læst det var muligt, men
det er da muligt min hukommelse fejler.

Jacob Atzen