halve ram - løsning ?
Fra : Robert Jensen

Dato : 03-04-03 22:12

har lige smidt en stang 256 pc133 i min nye server (500 mhz k5)
den vises kun som 128.

ved problemet har været stillet før i gruppen, men kan ikke lige finde så
meget om det.
er der nogen løsning, andet end at finde en der har 2x 128 mb stænger som
vil bytte ???

Robert
www.robert-jensen.dk

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 03-04-03 22:44

> har lige smidt en stang 256 pc133 i min nye server (500 mhz k5)
> den vises kun som 128.

Rammen er dobbeltsidet og boardet kan kun se den ene side. Ganske kendt
problem og nej, du skal have fat i enkeltsidet ram.

Fra : Roland Vogt

Dato : 03-04-03 22:48

hvad hvis boardet er dobbelt sidet men bundkortet ikke undersøtter mere end
128 ?????

og man har en 256 el 512 klods

Fra : Leony

Dato : 05-04-03 17:38

"Roland Vogt" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse

> hvad hvis boardet er dobbelt sidet men bundkortet ikke undersøtter
> mere end 128 ?????
> og man har en 256 el 512 klods

Så findes stangen vist bare som en 128 MB stang.
Lidt spild af penge, med mindre den bare ligger og flyder.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin S.

Dato : 04-04-03 21:08

> [...]
kendt
> problem og nej, du skal have fat i enkeltsidet ram.

Hmmm er du sikker på det og at det ikke er omvendt ? Altså at
ram-modulet er singlesided og det kan boardet ikke greje og således kun
genkender de 8 chips, hvorimod hvis det havde været doublesided så
ville det godt kunne have fundet ud af at der var 128 MB i alt på hver
side...
Forudsat at boardet naturligvis understøtter 256 MB moduler...
Det er et problem jeg har med BXboardet.
Men det kan være jeg er galt på den... (tror jeg ikke)