Jmail hjælp
Fra : Claus G.

Dato : 03-04-03 21:31

Hej
Jeg kan ikke finde ud hvordan og hvor jeg skal begynde og ende. Jeg har
desperat brug for et script der kan afsende et html nyhedsbrev til mange
brugere, adresser hentes i access database. Jeg har kigget på dimac
hjemmeside, men kan ikke finde ud af hvad jeg behøver. Er der ikke en der
har lavet noget lignende, og kan hjælpe enten med et færdigt script, eller i
det mindste hvor jeg skal kigge?
Mvh Claus G

Fra : fiduusen.dk

Dato : 04-04-03 11:45

eksempel på JMAIL:

on error resume next
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "websmtp.y.dk"
JMail.SenderName = "afsender Navn"
JMail.Sender = "from@mail.dk"
JMail.Subject = "Overskrift"
JMail.AddRecipient "to@mail.dk"
JMail.AddRecipient "to_oone_more@mail.dk"
JMail.Priority = 3
JMail.AddHeader "Originating-IP",
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
JMail.Body = "dette er en mail"& vbCrLf & vbCrLf & "Hilsen" & vbCrLf &
vbCrLf & www.fiduusen.dk
JMail.Execute
Set JMail = Nothing

dog bør du overveje meget kraftigt om du ønsker at sende dine mail som html,
der er lagt flere problemer med at læse HTML-formaterede mail end man
umiddelbart skulle tro, f.eks. har de fleste der anvender Lotus-pakken store
problemer, da den typisk er sat op til kun at kunne læse text-mail (ved ikke
om den kan sættes til HTML-mail)

Hilsen, Bjarne D.
www.fiduusen.dk