Hjææælp det virker ikke (Abit KT7A-RAID, T~
Fra : Devast8or

Dato : 21-03-01 14:29

Hejsa,
Jeg har lige fået mit nye mobo (abit kt7a raid), cpu (T-bird 900), ram (256
mb), lydkort,
køler og psu og har forsøgt at samle det men det virker ikke. når jeg tænder
for computeren
giver den tre bip - et langt og to korte, og så sker der ikke mere. Kan det
være fordi at jeg
har sat rammen i dimm3 istedet for i dimm1 (der sidder kun den ene klods i)?

Eller kan det være fordi den ikke vil æde mit grafikkort (et asus v-7700
GeForce 2 gts 32 mb DDR ram),
jeg synes jeg har hørt om problemer med at få dem til at arbejde sammen, kan
det passe? I så fald,
hvad gør jeg så, sender mobo'et tilbage og køber et andet (og hvad skal jeg
så købe, asus)?

Det er også to stik på psu'en som jeg ikke ved hvad er til, kan det være
fordi de ikke er sat til?
Jeg kan ikke rigtig finde noget sted at sætte dem til, men det regner jeg
med at få opklaret senere idag,
webconsult.dk som har solgt mig den må kunne sige hvad de er til)

Hele mit system ser sådan her ud:

Abit kt7a-raid
Thunderbird 900
256 mb ram
asus GeForce 2 gts 32 mb ddr ram
soundblaster 128 pci
pci netkort
noise control supersilent køler
noise control (enermax) 330W AMD godkendt psu
IBM 30BG HD
IBM 16,8GB HD
pioneer cd-rom drev
mitsumi brænder

Jeg har prøvet at kun at tilslutte de nødvendige ting, men det giver samme
resultat :/

Håber der er nogle der kan hjælpe mig

Devast8or

Fra : CTK

Dato : 21-03-01 15:54

1 Long Beep: Memory problem
Explanation: There is a failure of some sort related to the system memory.
Diagnosis: The first bank of memory probably has a failure of some sort;
this is usually just a physical problem such as an incorrectly inserted
module, but may also mean a bad memory chip in a module. It is possible that
there is a failure related to the motherboard or a system device as well.
1 Long, then 2 Short Beeps: Video error
Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write
any error messages to the screen. Diagnosis: This is usually caused by a
problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be
a motherboard issue.

1 Long, then 3 Short Beeps: Video error
[...]

Continuous Beeping: Memory or video problem
Explanation: The system is producing constant beeping in no specific
pattern, or a fast "ringing" sound. Diagnosis: This is usually caused by a
problem with the system memory, or possibly the video card. The memory is
more likely--the system complains long and loud if it can't find any usable
memory, as there is no way to even start the boot process when this is the
case. The motherboard itself could also be the problem.

Fra : Devast8or

Dato : 21-03-01 16:26

Jeg tror jeg har fundet problemet, for da jeg satte mit gamle grafikkort i
bippede den ikke og den kunne godt starte op. Jeg kunne dog ikke se hvad der
foregik, da kortet ikke lader til at have det så godt. Jeg kunne kun se en
masse ubrueligt skrammel, men alligevel nok til at kunne se at jeg kom ind i
BIOS da jeg trykkede 'delete'.

Hvad kan der være galt? Jeg tror ikke at det er grafikkortet da det kun er
et pår måneder gammelt, men er der noget med at der kan være problemer med
at få et asus geforce 2 til at køre med kt7a-raid? og hvad gør man ved det?

Devast8or

Fra : Pluto

Dato : 21-03-01 16:52

Løsningen skulle være her: (snuppet fra
http://www.icrontic.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm)

Why does my system not boot with the Asus V7700 AGP Card?
In an email to me from the support desk at Monarch Computer Systems, they
said that problems occur 80% of the time with the V7700 Pure 32MB and V7700
Deluxe 64 MB, but that they have not seen this problem occur with the V7700
Deluxe 32MB or the V7700 Pure 64 MB. The problems do not occur with other
motherboards.

This problem can sometimes be resolved by raising the I/O voltage in the
BIOS to 3.4v and/or raising the AGP Driving Strength to EA or FF in the
Advanced Chipset Features of the BIOS. It has also been reported that
flashing to the 2.14 bios
available on the Asus web site (ftp page) solves the problem. Also see the
ABIT FAE advice. If these solutions do not work for you, you may wish to
return you card to Asus for a newer replacement - the fault appears to be
theirs.

One user warned me that despite the above advice, with his KT7 and Asus 7700
deluxe graphics card (BIOS revision 2.15.01.14), he still could not achieve
stability. He claimed that neither ASUS nor ABIT would accept
responsibility and advised users to stay clear of this graphics card until
the problem is resolved. My best guess is that the Asus 7700 must be
marginally compatible with the KT7, depending on the tolerances of the
particular components on each board. Hence the mixed reports of success.
Your choice.

Mvh Kim

Fra : Devast8or

Dato : 21-03-01 17:11

Ja det har jeg også lige læst, men da jeg slet ikke kan starte op har jeg
temmelig svært ved at ændre på noget som helst i BIOS, så det kan ikke
rigtig bruges. Jeg har lige mailet asus og spurgt om det kan være rigtigt at
de bytter grafikkortet ud med et nyere der skulle virke, men selvom de gør
det tager det vel et stykke tid at få et nyt. Det gider jeg da ikke at vente
på. Jeg overvejer efterhånden at forsøge at bytte mit KT7A-RAID istedet, men
hvilket moo skal jeg så købe? er ASUS gode?

Fra : Pluto

Dato : 21-03-01 19:34

Kan du ikke forklare din forhandler problemet, og så få ham til at bytte
kortet til et tilsvarende i et andet mærke - hvis han er flink tror jeg han
gør det (der er dog for få af den slags, så han gider sikket ikke).

Fra : Devast8or

Dato : 21-03-01 23:22

Jeg har mailet forhandleren af mobo'et og spurgt om det evt. kunne byttes
til et andet hvis ikke det kom til at køre, og jeg har mailet både ASUS og
forhandleren af mit grafikkort for at få af/bekræftet at jeg kan få byttet
mit grafikkort til et der virker sammen med KT7 serien, men da det var efter
lukketid har jeg ikke fået svar endnu. Men nu har jeg i mellemtiden fået det
til at køre nogenlunde, man skal bare trykke 'reset' en gang eller to når
man starter maskinen op når den er kold så virker det. Men det er jo ikke
nogen optimal løsning og jeg vil da også forsøge at finde ud af hvad jeg kan
gøre ved det.

Devast8or

Fra : Christian Holst

Dato : 22-03-01 00:01

man kan nu rent faktisk 14 dages returret, så hvis ikke så kunne man vel
altid finde sig et lille bat :)

Fra : Devast8or

Dato : 22-03-01 00:03

De 14 dages returret er da ubrugt svjv. Eller rettere hvis ikke man kan se
at det har været brugt :)

Devast8or

Fra : Rasmus Brown Jensen

Dato : 22-03-01 18:08

On Wed, 21 Mar 2001 14:28:42 +0100, "Devast8or"
> [...]

>være fordi at jeg
>har sat rammen i dimm3 istedet for i dimm1 (der sidder kun den ene klods i)?

[Snip bla bla]

Det er et problem med dit grafikkort.. Jeg havde NØJAGTIGT det samme
problem, dog med et ASUS V7100

Det viste sig at jeg bare skulle sæt I/O voltage inde i soft menu III
ned til det laveste mulige, så spillede det.. (husk at slå
autostrømdims fra)..

Aner ikke hvorfor det virkede

Jeg tror der er et problem med ABIT's autodetection af hvor meget
strøm der skal føres ud til hardwaren...