Arabere - et skønt dyr!!!
Fra : TøSeN

Dato : 03-04-03 18:27

nogen herinde der har en ide om hvad en god araber vil koste??

Fra : Pia J

Dato : 03-04-03 19:32

"TøSeN" <jokii@hotmail.com> wrote in message
> nogen herinde der har en ide om hvad en god araber vil koste??

En helt grøn unghest kan du få for 25-30.000 - altefter hvor trænet den så
er, stiger prisen.

:Pia

Fra : Anet

Dato : 03-04-03 22:22

> En helt grøn unghest kan du få for 25-30.000 - altefter hvor trænet den så
:> > er, stiger prisen.

(klip)

Det er med arabere som med andre heste at hvis man har tid at lede så kan man finde en god hest til en rimelig penge. 25-30.000 er
slet ikke det som du normalt skal give for sådan en hest. Kender en der fik en super araber til 10.000 pga ejerens udenlandsrejse,
min mor købte vores araber for nogel år siden og da gav hun 17.000 og en araber som var børnenes og nu gik den bare på kun 8 år fik
en anden for 14.000. Alle de tre arabere har hver især været gode. Den første til spring. Den anden til at gå dressur og skovture
afsted med en lidt nervøs ældre dame og den tredje araber jeg omtaler den var en super avlshoppe med en stamtavle så fin og som
lavede vist 3 gode føl som blev solgt meget dyrt. Så mit råd er at kigge sig om, spørge smeden, venner og bekendte og ellers kigge
diverse hestesider og aviser igennem tit og ofte så står drømmehesten en dag foran dig. Held og lykke med det.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : TøSeN

Dato : 04-04-03 11:57

Tak for de gode råd!!!!
Men hvis den skal kunne springe 60-70 cm. og gå schenkelvigning,
forparts og bagpartsvendning, og så have en rimelig god gang, og
være 145-154 høj, hvad tror i så sådan en araber vil koste???

Josefine

Fra : Anet

Dato : 04-04-03 13:01

"TøSeN" <jokii@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e8d6513$0$10410$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> forparts og bagpartsvendning, og så have en rimelig god gang, og
> være 145-154 høj, hvad tror i så sådan en araber vil koste???

at kunne springe 60-70 cm det kan de fleste arabere i den højde du leder efter. At gå schendelvigning det tager kun ca. en lille uge
så kan den det og det samme med forparts og bagpartsvendinger. Gangen har araberne 99 % sikkert altid. Kig dig godt for og rundt
omkring. Du vil kunne finde sådan en hest for ca. 15.000 vil jeg tro. Men det kræver at det ikke skal være hverken i dag eller i
morgen. Forresten så finder der også reele hestehandlere og de har flere pæne heste har jeg set med egne øjne og passer hesten dig
ikke inden for 3 måneder så kan man sende den retur og få sine penge retur igen.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : TøSeN

Dato : 05-04-03 09:52

> [...]
pæne heste har jeg set med egne øjne og passer hesten dig
> ikke inden for 3 måneder så kan man sende den retur og få sine penge retur

Jamen i skal da have mange tak for de gode råd!!! Men er der nogle herinde
der kender en
pålidelig hestehandler her i Ribe amt eller i nærheden der ikke tager
skyhøje priser for sine
arabere, hvis han ligger inde med nogle??

Jossec",)

Fra : Liz B.

Dato : 05-04-03 09:35

"TøSeN" <jokii@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> nogen herinde der har en ide om hvad en god araber vil koste??

Måske sku' du se på www.dsah.dk og henvende dig der.

Mange araberhilsener fra Liz med fire stks.

Fra : Anet

Dato : 05-04-03 11:47

> Måske sku' du se på www.dsah.dk og henvende dig der.
>
> Mange araberhilsener fra Liz med fire stks.

(klip)

Der er også www.dba.dk og så er der www.hestenettet.dk
begge steder kan du søge på arabere og så dagligt følge med i hvad af nye heste der kommer og priser osv. Tag dig lidt tid så skal
du bare se at en sød og god araber findes til dig.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Claus & Betina Niels~

Dato : 05-04-03 13:59

"TøSeN" <jokii@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> nogen herinde der har en ide om hvad en god araber vil koste??

Prøv engang at kigge, og følge med her på denne side :

www.dsah.dk

Mvh
Betina