Hest/pony
Fra : TøSeN

Dato : 03-04-03 18:26

Hey...

Er der nogen der har 1 pony eller hest til salg der lever
op til disse krav???

Ponyen/Hesten skal være 147-154cm høj.
Den skal være mindst fem år, højst otte.
Den skal gå mindst LB spring på klubplan,
og LA5 dressur.
Den må gerne være en lille smule hidsig, men ikke for
meget... Den må gerne se ædel ud, men det er ikke et krav...
Den må højst koste 10-15.000...

// Josefine

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-04-03 18:52

In article <3e8c6eb8$0$10363$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, TøSeN wrote:
> Hey...
>
> Er der nogen der har 1 pony eller hest til salg der lever
> op til disse krav???

Køb og salg foregår i dk.MARKED.privat.dyr.hest

JonB

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 03-04-03 18:56

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

>Køb og salg foregår i dk.MARKED.privat.dyr.hest

Jammen det var da et godt sted at prøve, ikk' ?
Især med de krav/pris der nævnes

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-04-03 19:25

In article <1cto8v8f9drtjk8obq4dgl0tg2f0o5o976@4ax.com>, Ole Braad-Sorensen wrote:

> Jammen det var da et godt sted at prøve, ikk' ?

Ja, markeds gruppen er den bedste gruppe til køb og salg

> Især med de krav/pris der nævnes

Det er jo det sædvanlige, hesten må ikke koste noget, og skal
kunne en masse. Folk glemmer at det dyre er at holde hesten.

JonB

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-04-03 20:51

On Thu, 3 Apr 2003 18:24:46 +0000 (UTC), Jon Bendtsen
<bendtsen@diku.dk> wrote:

>Det er jo det sædvanlige, hesten må ikke koste noget, og skal
>kunne en masse. Folk glemmer at det dyre er at holde hesten.

   Men køber man en stor pony er chancen for at få en masse hest
for pengene meget meget større. Jeg er rystet over hvor lidt gode
ponyer faktisk koster - sat i forhold til hvad de kan - og hvad man
skal betale hvis man vil ha hest.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-04-03 21:31

In article <e34p8v05h0fgbig5lsa11h4t4mfh46tejd@4ax.com>, Trine Stubbe Teglbjærg wrote:

> [...]
> for pengene meget meget større. Jeg er rystet over hvor lidt gode
> ponyer faktisk koster - sat i forhold til hvad de kan - og hvad man

Tænk, jeg synes at kat.1 plejer at koste mere end en lille hest.
Men ellers kunne jeg godt være tilbøjelig til at give dig ret.
En pony købes til/af børn, og de har ikke lige så mange penge.
Og desuden skal de heller ikke ride på den lige så længe.

JonB

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-04-03 06:37

On Thu, 3 Apr 2003 20:30:33 +0000 (UTC), Jon Bendtsen
<bendtsen@diku.dk> wrote:

> [...]
>En pony købes til/af børn, og de har ikke lige så mange penge.
>Og desuden skal de heller ikke ride på den lige så længe.

   Nu er det jo så sådan at jeg ikke kan finde ret mange små
heste ;) Så du har da sikkert ret =) Men i øvrigt ville det ikke røre
mig en snus at købe en stor pony - jeg sidder vildt godt på ponyer og
lige her og nu er det tvivlsomt om jeg nogensinde kommer ret langt med
min ridning - så jeg behøver vist ikke en grand prix hest ;)

Fra : Tanja Bromley

Dato : 04-04-03 09:16

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En pony købes til/af børn, og de har ikke lige så mange penge.
> Og desuden skal de heller ikke ride på den lige så længe.

Hrmpf ... ponyer til børn ?
Jeg befinder mig nu bedst på ryggen af en kat. 1 pony, så det er da heldigt,
jeg er westernrytter Der er hulens langt ned, så snart vi passerer 1.50
stg. *S*

/Tanja

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-04-03 09:22

In article <b6jem0$hdv$1@sunsite.dk>, Tanja Bromley wrote:

> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Hrmpf ... ponyer til børn ?

ja, børn, og andre unge piger :)
Nej, det jeg mente var at de blev fortrinsvis købt til/af børn.
Der er givet vis andre voksne som dig der også køber pony'er til
sig selv, men det er næppe det store flertal.

> Jeg befinder mig nu bedst på ryggen af en kat. 1 pony, så det er da heldigt,
> jeg er westernrytter Der er hulens langt ned, så snart vi passerer 1.50
> stg. *S*

Well, så længe du husker vigepligts reglerne for små prupony'er og
andre falabellaer... FLYT DIG!
Så sker der jo nok næppe noget. En fordel har pony'er dog, man rammer
ikke lige så mange grene som med en hest.

JonB

Fra : TøSeN

Dato : 04-04-03 11:54

Jeg ved da godt at dk.marked er det bedste sted, men efter fem
dage og ingen hendvendelser var det lidt kedeligt

Josefine

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-04-03 12:13

In article <3e8d6444$0$10388$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, TøSeN wrote:
> Jeg ved da godt at dk.marked er det bedste sted, men efter fem
> dage og ingen hendvendelser var det lidt kedeligt

Derfor skal du da stadig ikke skrive indlægget her hvor det er offtopic.
Så må du finde andre køb/slags kanaler, fx. hestenettet, eller hesteinfo
eller ...

JonB

Fra : Musen

Dato : 03-04-03 20:27

> [...]
> Den må gerne være en lille smule hidsig, men ikke for
> meget... Den må gerne se ædel ud, men det er ikke et krav...

Nu de to hønisser *fnis* har nævnt dk.marked, så vil jeg da lige nævne
heste-nettet.dk (må jeg det her?) som er et udemærket sted at lede efter den
type hest..

Venlig hilsen Musen