Det optimale backupmedie.
Fra : Scotty

Dato : 03-04-03 16:19

Hvad skal jeg have fat i hvis jeg ca. 1 gang ugentlig skal have backup af
omtrænt 1-3 GB? Det skal gerne være et medie som ikke er så følsomt for
stød, magnetisme o.l. Derudover må det ikke koste en formue. Hvor skal jeg
vende mit blik hen?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-04-03 16:32

Scotty skrev :
> [...]
> stød, magnetisme o.l. Derudover må det ikke koste en formue. Hvor skal jeg

Hvis det ikke må være følsomt over for magnetisme er der optiske løsninger,
hvilket vil sige DVD-/+RW tilbage....

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Scotty

Dato : 03-04-03 19:26

Hvad er der af andre alternativer? Har hørt at båndstationer er frygtelig
langsomme...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-04-03 19:43

Scotty skrev :
> Hvad er der af andre alternativer? Har hørt at båndstationer er frygtelig
> langsomme...

Og følsomme for magnetisme.... Faktisk vil en DVD-RAM nok være det bedste,
hvis det må være et magnetisk materiale - der er større sikkerhed i en
DVD-RAM end end DVD-/+RW plade.
Og nej Tape kan være hurtige, men det koster...

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Scotty

Dato : 03-04-03 19:59

Hvad ligger DVD-RAM i? Synes ikke at kunne finde noget på edbpriser...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-04-03 20:14

Scotty skrev :
> Hvad ligger DVD-RAM i? Synes ikke at kunne finde noget på edbpriser...

for eksempel
http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-ccd/ccd-dvr/dvdto-sdw2002.html

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Robert Jensen

Dato : 03-04-03 21:23

"Scotty" <i_want@no_spam.de> wrote in message
> [...]
> stød, magnetisme o.l. Derudover må det ikke koste en formue. Hvor skal jeg

hvad med en ekstern usb 2.0 eller firewire hd kabinet.
den kan fås for ca 600 kr uden hd.
hd'en kan du sikket finde billigt flere steder.

har selv lige købt en til samme formål (har dog ikke fået den endnu, så jeg
kan ikke give dig en bedømmelse)

mvh

Robert
www.robert-jensen.dk